Alpha ve Fuji orta format film yapımcıları hakkında her şey: 46/2024 haftasının fotoğraf haberleri
Geriye bakmak yerine önce geleceğe bakalım: Sony önümüzdeki hafta Japonya'da bir etkinlik planlıyor. Gerçekler bu kadar. Şu anda internette dolaşan söylentilerin geri kalanı spekülasyondan ibaret. Aşağıda bunun dikkate alınması gerekir.
Duyuru
Kesin olan şey ise Sony'nin etkinliği duyurduğu. Sitede duyurulacak bir şey yok ancak önümüzdeki Salı günü yapılması planlanan YouTube yayınında Alpha 1 II tanıtılacak. Bu, yeni bir lens ve kamera hakkında bilgi sahibi olunduğunu iddia eden çok sayıda sızıntıyla örtüşüyor. Kameraya ilişkin henüz doğrulanmayan bilgiler oldukça güvenilir. Bunun nedeni, mevcut Alfa 1'in önümüzdeki Ocak ayında dört yaşında olacak olması. Bu, kamera pazarındaki profesyonel bir amiral gemisinin olağan ömrüdür.
Bu yıl piyasaya sürülen Alpha 9 III, Global Shutter aracılığıyla maksimum hıza yani spor ve aksiyona hazırlandığı için yerini alamıyor ancak selefinin 24 megapiksel çözünürlüğünde kalıyor. Yani Sony'nin daha fazla çözünürlüğe sahip bir modeli yok, Canon ve Nikon zaten modellerini yenilediler. Sızıntılara göre hala 50 megapiksellik Alpha 1 II, görüntüye çok iyi uyuyor. Ancak bu kameranın Alpha 9 III'ün gövdesine sığacağına dair söylentilerin doğru çıkması sürpriz olacak.
Muhafazalar için birleşik platform mu?
Bu mantıklı olabilir çünkü Sony için maliyet tasarrufu sağlar. Daha geçen hafta köşemizde tekdüze platformlardan bahsedilmişti çünkü Nikon, Z50 II modelini amiral gemisi Z9'un Expeed işlemcisiyle donatmıştı. Standartlaştırılmış çipler ve yazılım açısından, geliştirme ve destek çabalarından tasarruf sağlayan tek tip bir platform fikri açıktır. Mekanik ve kasa platformu fikri müşteriye daha az görünür, çünkü üreticinin avantajları tam da buradadır: döküm kasa, burada ekstra bir delik, şurada biraz daha fazla veya daha az frezelenmiş: gövde tamamen farklı bir kameraya hazır. Çok gövdeli profesyonellerden oluşan hedef grup arasında dokunsal kafa karışıklığı riski pratikte yoktur çünkü onlar hangi kameranın hangi omuz askısına takıldığını zaten biliyorlar.
Perspektifte hafif 28-70 mm lens
Lens aynı zamanda Sony'nin önümüzdeki hafta tanıtacağı profesyonel bir araç olmalı: 28-70 mm f/2.0, özellikle kompakt ve dolayısıyla hafif bir cihaz olacak. Tüm üreticiler için evrensel yüksek diyafram açıklığına sahip geniş açılı zoom, dört milimetre daha fazla odak uzaklığı olan 24-70 mm f/2,8'dir. Sony mühendisleri geniş açıdan biraz ödün vermeden daha büyük bir başlangıç diyafram açıklığı elde etmeyi başarmış olabilir. Eğer bu doğru çıkarsa lenslerin Alpha 1 II gibi oldukça pahalı olması muhtemel.
Gerçek Fuji kamera
Fujifilm GFX Eterna da pazarlıksız. Fuji henüz fiyatını açıklamamış olsa da, bunun neden şirketin ilk tam profesyonel film kamerası, yani film prodüksiyonu için bir araç olduğu açık. Fujifilm, GFX 100 II orta format fotoğraf makinesinin sensörünü, bu uygulama alanı için çok sayıda bağlantıya sahip bir muhafazaya yerleştirmiş. Öne çıkan nokta elbette ki hala 102 megapiksel sensör, ancak standart formatlarda çekim yaparken bu henüz tam potansiyeline ulaşmış değil. Bununla birlikte, 16:9'da çeşitli 8K formatlarının yanı sıra 2:35:1 sinematik en-boy oranında 5,8K çözünürlük de mevcuttur. Ayrıca yalnızca 1:1,01 kırpma faktörüne sahip bir 4K formatı da vardır, bu nedenle aşırı örneklemeyle sensörün neredeyse tamamını kullanır.
102 megapiksel göz önüne alındığında biraz kafa karıştırıcı ama: Lens her zaman mümkün olan en iyi görüntü kalitesine sahiptir. DPreview, 55 milimetrelik geniş görüntü dairesinin dikdörtgen video formatlarını nasıl etkilediğini anlaşılması kolay grafiklerle sundu.
Fuji'nin duyurusunda şu ana kadar kameranın sol ön kısmına ait yalnızca tek bir görüntü yer alıyor ve o da çok düşük çözünürlüklü. Bu yazının kapak fotoğrafı da bu yüzden bu şekilde görünüyor. Yani Fuji hala pek çok şeyi kendisine saklıyor ancak montaj parçasını şimdilik saklamıyor; bu montaj şimdilik şirketin orta format kameralarının G montajında kalıyor. Ancak film yapımında standart olan PL montajı için bir adaptör duyuruldu. Bu aynı zamanda Premista lenslerin analog çağda zaten başarılı olan ve uzun zamandan beri dijital olarak uyumlu hale gelen sinema ekipmanlarına da uyarlanabilmesi için zorunludur. Odak uzaklığı 32-90 milimetre olan motorlu bir yakınlaştırma ve başka türlü bilinmeyen veriler geliştirme aşamasındadır. Eterna ve Zoom'un 2025 yılında piyasaya çıkması bekleniyor. ¶
Leica'nın LUX uygulaması artık daha fazlasını yapabilir¶
Leica LUX uygulamasının yeni sürümleri zaten mevcut. Halen yalnızca iPhone için mevcut olup, akıllı telefonunuzun kameralarını kullanarak gerçek Leica fotoğraflarının görünümünü yeniden yaratmayı amaçlamaktadır. Apple cihaz modeline bağlı olarak App Store'da sunulan 1.1 ve 1.2 versiyonlarında artık diğer şeylerin yanı sıra 90 mm ve 120 mm Summilux'u simüle etmek mümkün. Önkoşul, 3x veya 5x telefoto lense sahip bir iPhone'dur. Başka bir yenilik: Mevcut Leica kameralarının analog modellere dayalı olarak dijital olarak simüle ettiği “Leica Görünümleri”nin gücü artık uygulamada bir kaydırıcı aracılığıyla da ayarlanabiliyor. Değişmeyen şey, uygulamanın ücretsiz bir model kullanmasıdır. İndirme ücretsizdir; manuel işlevlerin çoğunun maliyeti ayda 8 avro veya yıllık abonelik 80 avrodur.
Bir sinema kamerasını gerçek yapan nedir? ¶
Artık film kameralarıyla ilgilenen herkes, belki de Fuji'nin Eterna'sı sayesinde, bu harika gemilerin temelleri ve işleyişi hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyebilir. Neyse ki c't'deki meslektaşlarımız sektör liderini Münih'te Arri'yi ziyaret ettiler. Güzel bir videoda, sinema filmlerine yönelik bir kamerayı DSLR'ler veya aynasız sistem kameralarla yapılabileceklerden farklı kılan şeyin ne olduğunu açıklıyorlar. Sadece küçük bir spoiler: Diğer şeylerin yanı sıra, birçok aksesuarın monte edilmesi ve kameranın birden fazla kişi tarafından, hatta radyo aracılığıyla çalıştırılması mümkündür. Bu bir abartı ya da hile değil, Arri'nin de açıkladığı gibi sinemanın bir gereği: Bir günlük çekim birkaç yüz bin avroya mal oluyorsa, yanlış bir operasyon nedeniyle hiçbir şey ters gidemez. Bu nedenle, örneğin görüntü kompozisyonu ve keskinliğiyle ve dolayısıyla alan derinliğiyle ilgili görevler genellikle birkaç omuza dağıtılır. Video uzun bir hafta sonu izlemeniz için önerimizdir.
(Asla)