Az Güzeldir: 20. Hafta Fotoğrafları

Adanali

New member
Minimalist fotoğraflar teoride basittir. Az sayıda öğe veya çok fazla negatif alan kullandığınızda, fotoğraf tanımı gereği minimalist olur. Ancak görüntünün ne söylemesi gerektiğine bilinçli olarak karar vermelisiniz; örneğin öğelerin yokluğu ve belirli bir şeye odaklanma. Ancak öğeler az olsa bile görüntünün mutlaka minimalist olması gerekmez.

Duyuru















Gözler

Sony Alfa 7III | 150mm | ISO 640| f/4.0 | 1/1000


(Resim: Ralph Derksen Fotoğrafçılığı)



Yukarıda onun fotoğrafı var Gözler Ralph Derksen (Ralph Derksen Fotoğrafçılık): “Bu yılın şubat ayında yapılacaklar listemdeki büyük bir hedefi gerçekleştirdim, yani Hindistan'ın kuzeybatı kesiminde bir tur gerçekleştirdim. Tur, 21 günde on şehre dokundu ve 3.600 kilometre yol kat etti. tarih ve binalar, bir insan fotoğrafçısı olarak benim için odak noktası tabii ki insanlardı. Tur sırasında Jaipur'u da ziyaret ettim, burada sokakta bu genç kadını fark ettim ve onun olayını fotoğraflamak benim için doğruydu.”

Kadının yüzü tüm çerçeveyi doldurduğu için bakışlar tüm dikkati üzerine çekiyor. Yüzünün alt yarısı belirsiz olmasına rağmen kadının gülümsemesi de açıkça görülüyor. Kırmızı ve siyah giysiler yüz için güzel bir çerçeve oluşturur. Fotoğraf, Steve McCurry'nin 1984'teki ünlü “Afgan Kızı” fotoğrafını anımsatıyor.







Temiz kesim

Panasonic Lumix DMC-FZ200 | 8,8 mm | ISO 125| f/4.0 | 1/400


(Fotoğraf: Rudolf Wildgruber)



“Kesilmiş Robinia'mızın parçalarını bahçeye yığmıştık. Sabah güneşinde bakışlarım, başka bir dalın çıktığı yan gövdenin dekoratif kesim yüzeyine takıldı. Gövdenin bu bölümünün etrafındaki boşluk, bölümlerle gölgelenmişti. Böylece kesim yüzeyini tamamen açığa çıkarma ve kontrastları artırarak ve bunları siyah beyaza dönüştürerek karakteristik yıllık halkaları vurgulama fikri doğdu”, diyor Rudolf Wildgruber fotoğrafı hakkında. Temiz kesim yaratıldı. Fotoğrafçı, görüntü hakkında bilinmesi gereken önemli her şeyi anlatır. Bir ağaca alışılmadık bir bakış açısı kazandırmak için mükemmel bir şekilde uygulanan yaratıcı bir fikir.







Açık? Altında?

NIKON D90| 50mm | ISO250| f/4.5 | 1/4000


(Resim: TorRosSom)



Açık? Altında? TorRosSom'un hazırladığı bu videoda bir teleferiğin iki kabini gösteriliyor ve bu kabinin başlığı hangi yöne gittiklerini düşündürüyor. Sarı renk, kalın bulut örtüsüne karşı mükemmel bir şekilde öne çıkıyor. Sol gondoldaki iki kişinin silüetleri bile diğer boş kabinle hoş bir kontrast oluşturuyor.







SW 6'da Londra


(Resim: DiSe.fotografie)



SW 6'da Londra Dirk Selig (DiSe.fotografie) tarafından British Museum'a yapılan bir fotoğraf gezisi sırasında çekildi. Fotoğraf müzenin avlusunda çekildi. Fotoğrafı çeker çekmez, görüntünün etkisinin siyah beyaz versiyonuyla güçlendirileceğini fark ettim” diyor.

Binanın yuvarlak kısmının merkezinde bir araya gelen kavisli payandalar sayesinde çatı tasarımı özellikle etkileyicidir. Görünümün kompozisyon üzerinde süzüldüğü başlangıç noktasını oluşturur.







Açık

Canon EOS R6 | 45mm | ISO 100 | f/8.0 | 1/200


(Resim: Ivan'ın soyut hali)



Yüksek perdede kayıt Açık Ivan tarafından soyut olarak büyük ölçüde minimalizme dayanıyor. Teknik, model ile kıyafeti arasında güçlü bir kontrast yaratıyor. Aşırı pozlama nedeniyle cilt beyaz görünüyor ve bu nedenle arka planda yalnızca hafifçe öne çıkıyor, ancak modelin vücuduyla oluşturduğu şekiller daha belirgin. Hareketleri ve yüz ifadesi, kendisini çevreleyen metaforik ağdan kurtulmaya çalıştığı izlenimini veriyor.







Çin gölgeleri

Canon EOSRP| 16mm | ISO 100 | f/9.1 | 1/664 sn


(Fotoğraf: Wolfgang Görgen)



Işık ve gölge arasındaki aşırı kontrast, görüntüyü özel kılan şeydir. Çin gölgeleri Wolfgang Görgen'in yazısı. “Benim fikrim, konturların, dokuların ve şekillerin tanımı olarak fotoğraflarıma gölgeler eklemekti. Gölgeler bir desen olabilir. Bir nesneyi dolaylı ve hatta soyut olarak temsil etmenin bir yoludur. Bir gölgeyi doğru açıdan yakalamak için ayrıca Fotoğrafı için “Sabırlı olun” diyor.

Kesinlikle başarılıydı. Gölgenin çapraz çizgisi ve bina cephesinin yatay ve dikey çizgileri, görüntüye ek yapı kazandıran bir desen oluşturur.







Ammonit


(Fotoğraf: Karsten Gieselmann)



Ammonit Karsten Gieselmann, büyüleyici bir şekilde fotoğrafladığı başka bir merdiveni gösteriyor. Spiral şekli, fosil formunda bilinen soyu tükenmiş ammonitleri anımsatıyor. Seçilen perspektif nedeniyle merdiven yolu, merdivenin alt kısmında sabit bir nokta oluşturarak kompozisyonun içinden geçiyor.

Bu haftanın tüm fotoğraflarına genel bir bakışı burada bulabilirsiniz:



Cumartesi: Gözler
(Resim: Ralph Derksen Fotoğrafçılığı)


(Fakat)



Haberin Sonu
 
Üst