Bakış açısı çok önemlidir: 27. haftadan fotoğraflar

Adanali

New member


  1. Bakış açısı çok önemlidir: 27. haftadan fotoğraflar

İster göz hizasından, ister aşağıdan, ister yukarıdan olsun, her perspektifin kendine has özellikleri ve avantajları vardır. Örneğin bir şeyin kahramanca ya da görkemli görünmesini istiyorsanız en alçak konumu seçmelisiniz. Bunun tersine, örneğin nesnenin küçük ve savunmasız görünmesini istiyorsanız çekim konumunu artırırsınız. Göz seviyesinde çekilen bir fotoğrafın normal bir yanı vardır, çünkü etrafınızdaki dünyayı her gün bu şekilde görürsünüz. Ancak bu, görüntünün sıkıcı olduğu veya önemli bir şey söylemediği anlamına gelmez.


Duyuru










Galerideki fotoğrafçılarımız ilham alabileceğiniz farklı yaklaşımlar sergiliyor.

akrobasi uçuş filosu








akrobasi uçuş filosu

Canon EOS R7 | 150mm | ISO 100 | f/6.4 | 1/1579 sayfa


(Resim: tofotomalar)



Görüntü: Thomas Egenberger (thofotomas). akrobasi uçuş filosu Mayıs ayının sonunda Konstanz Gölü'ndeki Arbon Classics'e yapılan ziyaret sırasında oluşturuldu. “Klasik eski model arabaların yanı sıra motosiklet, kamyon ve traktörlerin yanı sıra limandaki tarihi gemileri ve çeşitli hava gösterilerinde uçakları da görebilirsiniz. Fotoğraflanacak o kadar çok konu var ki. Fotoğraf, İsviçre Hava Kuvvetleri PC-7 ekibinin akrobasi gösterisinin ilk oluşumunu gösteriyor” diyor.

Çekimin kendisi bir aksiyon filminden çıkmış gibi görünüyor. Yetenekli manevraların yarattığı simetri gerçekten etkileyici. Galeri fotoğrafçımız bu sahneleri mükemmel bir şekilde yakalamak için doğru konumu seçti.

Cennette koşmak








Cennette koşmak

NIKON D7500| 48mm | ISO 100 | f/9 | / S


(Resim: bağ)



Vinculum fotoğrafında da çalışıyor cennete koşuyor, ana nesnenin altında bir perspektifle. Ayakkabıların dayandığı zemin şeffaf görünüyor ve gökyüzü, sahneyi gerçeküstü kılan bir arka plan oluşturuyor. Görüntüyü çevreleyen beyaz kenarlık, onu bir kartpostal gibi göstererek konuyu güzel bir şekilde çerçeveliyor ve ana hatlarını çiziyor.

Kökenleri hakkında yalnızca spekülasyon yapabiliriz. Ancak fotoğrafçı muhtemelen bir pleksiglas levha kullanmış ve kamerasıyla bunun altına girmiş: Net sonuç veren yaratıcı bir yaklaşım.

Aramak








aramak


(Resim: ErFi)



“O gün Osaka'daydım ve Merkez İstasyonun yakınındaki gökdelenleri fotoğrafladım. Bir noktada gökyüzüne bakarken birkaç evi fotoğrafa dahil etmeye çalıştım. […] Akıllı telefonla çalıştı ve […] Harika geniş açı,” diye yazdı Eric Fischer (ErFi) fotoğrafı hakkında aramak.

Gökyüzüne baktığınızda adeta binaların arasında sıkışıp kaldığınızı hissediyorsunuz. Bunun bir nedeni, gökyüzünün bakış için bir ufuk noktası sunmasına rağmen dikkatin evlerde yoğunlaşmış olmasıdır.

Beni okyanusa götür








Beni okyanusa götür

Canon EOS R6 | 39mm | ISO 100 | f/8 | 1/3200


(Resim: Ivan'ın soyut hali)



Fotoğraf Beni okyanusa götür Özet olarak Ivan'ın resmi Gran Canaria'ya yapılan bir gezi sırasında yapıldı. Kompozisyonun ardındaki niyet hakkında şunları söylüyor: “Çöl ve deniz arasında kontrast oluşturma fikriyle bu küçük kağıt teknelerin çoğunu önceden katladım.” Aynı isimde bir de şiir var.

GI balkonları – alttan








Balkonlar GI – aşağıdan

Sony Alfa 77II | 28mm | ISO 100 | f/7.1 | 1/200


(Resim: JeanFP)



J-François Pallaro (JeanFP) fotoğrafıyla yaratıyor GI balkonları – alttan bir bükülme ile minimalist görünümlü bir sahne. “Şemsiyeler opak cepheye ekstra bir dokunuş kattı: siyah ve beyaz yatay çizgiler ve kontrast ve çekicilik olarak iki renkli (yuvarlak) şemsiye. Paylaşılan yorum teması için bir neden 1A aşağıdan” diyor, editör ekibinde dikkatimizi çeken şeyleri anlatıyor. Fikir ve uygulama birbirine mükemmel bir şekilde uyuyor.

mavi 1








mavi 1

Sony Alfa 6700 | 25mm | ISO 100 | f/8 | / S


(Resim: FW Habe)



“Fotoğrafı 'Erkelenz Fotoğraf Grubu' üyeliğim kapsamında çektim. Dönemsel toplantılarımızda uygulanması gereken konuları belirliyoruz. Burada konu 'Mavi renk'ti. Peygamber çiçekleri haziran ortasında çiçek açtığından, seçim yapıldı […] uzak değil. Temayı daha da vurgulamak ve görüntüye biraz daha dinamizm kazandırmak için, şeritleri hızlı bir şekilde suluboya boyalarla kağıdın üzerine koydum ve peygamber çiçeklerini onlardan kısa bir mesafede fotoğrafladım” diyor H. Banken (FW Anladım) fotoğrafında mavi 1.

Fotoğrafta bir tür sanat enstalasyonu var ve çiçeklerin yüksekliğindeki perspektif ve sulu boyanın çok güçlü olmayan mavisi ile güçlendirilen sakinleştirici bir etkisi var.

SONHOUI1I








SONHOUI1I

FUJIFILM X100F | 19mm | ISO 200 | f/8 | 1/350


(Resim: rad.O…)



Görüntü bir gerilim veya korku filminden çıkmış gibi görünüyor SONHOUI1I by rad.O…. Bu rahatsız edici atmosferi yaratan her şeyden önce ışık ve sistir. Bu, arka planda daha küçük olan ağacı çerçeveleyen ve dikkati oraya çeken ağaç silüetleri oluşturur. Ayrıca gövde ve dalların şekillerinde alışılmadık bir şeyler var ve bu da fotoğrafa bakarken rahatsızlığı artırıyor.

Bu haftanın tüm fotoğraflarına genel bir bakışı burada bulabilirsiniz:



Cumartesi: akrobasi uçuş filosu
(Resim: tofotomalar)



()
 
Üst