Bir kilo cam ve gerçek renkler – 38/2023 haftasının fotoğraf haberi
Fotoğrafçılık endüstrisindeki büyük oyuncular arasında neredeyse hiç deney yok: yıllar önce çok pahalı bir niş ürün gibi görünen şey bile genellikle uzun vadeli gelişimin habercisidir. Bu özellikle bu hafta Nikon’da netleşti.
Duyuru
Şirket, Nikkor Z 135mm f/1.8 S Plena konusunda yıllardır çok ihtiyatlı davrandı ve belki de sayısız geri çağırma nedeniyle bunalmış durumda ve sadece yeni bir lensi değil, aynı zamanda yeni bir markayı da tanıttı. Plena, plenumun çoğuludur, deyim yerindeyse genel kurulların genel kuruludur. Bu, lens sayısıyla ilgili olabilir çünkü 14 grupta 16 lens, sabit bir odak uzaklığı için çok fazla. Ve toplam ağırlığın bir kilogram olmasını garanti ediyoruz.
Güzel bokeh için profesyonel araç
Plena ile Nikon, bu odak uzaklığı ve diyafram açıklığında Sony ve Canon’un mevcut modelleriyle aynı seviyededir. Artık dört yıl önce piyasaya sürülen ve muazzam ışık yoğunluğuna rağmen 8.500 Euro fiyatıyla daha lüks bir oyuncak olan Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct gibi yalnızca bir fizibilite çalışması olarak görülemez.
Ancak Plena, piyasaya sürüldüğü sırada 3.000 Euro’ya mal olan rekabete uygun; Nikon için ürün adındaki “S” her zaman “süper pahalı” anlamına gelmiştir. Nikon Z gövdeli profesyonellerin portre çekimleri ve çok yumuşak bokeh gerektiğinde mevcut ışık için yeni favori aracı olması muhtemeldir. Bu nedenle küçük ışık kaynakları, ilk örnek görüntülerde de görüldüğü gibi hemen hemen her zaman, kenarlarına kadar dairesel bir bulanıklıkla görünüyor. Fotoğraf editörü Thomas Hoffman, görünümü önceden deneme fırsatı buldu ve harika bir ilk izlenim edindi.
Neredeyse hiç kenar ayrıntısı kaybı yok
Bu teknik verilerle halihazırda mevcut olan lenslerle karşılaştırıldığında Nikon hâlâ geride ve rakiplerinden daha pahalı. İnşaata daha yakından bakıldığında, meselenin sadece ayak uydurmak olmadığı, son 135 milimetrenin burada inşa edildiği açıkça görülüyor. Bazen “göz” olarak adlandırılan arka mercek çok büyüktür. Bu, köşelerde daha fazla ışık oluşmasını ve dolayısıyla daha az kenar ayrıntısı oluşmasını sağlar. Bugün, herhangi bir ham yazılım bu tür zayıflıkları lens profilleriyle telafi ediyor, ancak neden hemen fotoğrafını doğru bir şekilde çekebileceğiniz bir yazılımdaki bir şeyi düzeltesiniz ki? Kurtarılabilecek her adımdan memnun olanlar yalnızca profesyonel fotoğrafçılar değil.
Ve yalnızca ürün fotoğrafçılığı için değil, genellikle ciltleme renklerine güveniyorlar. Bu, örneğin şu anlama gelir: Bir modelin ojesinin kırmızısı sadece kırmızı olmamalı, aynı zamanda poster üzerine basıldığında müşterinin istediği görünüme sahip çok spesifik bir kırmızı olmalıdır. Sayısız renk kombinasyonu vardır; Pantone ve RAL sadece iyi bilinen iki örnektir. Monitördeki kameradan yazılıma, grafik sürücülerine ve arama tablolarına (LUT’lar) kadar sayısız ayar nedeniyle gerçek renk doğruluğu giderek daha karmaşık hale geldi.
DxO PhotoLab 7 renkli haritaları destekler
Nesnelere dokunmaktan kaçınamazsınız çünkü gün ışığıyla ve insan gözüyle karşılaştırıldığında herhangi bir görselleştirme hala son derece yetersizdir. Pantone’da yalnızca birkaç yıl dayanabilen plastik renk örneklerine kolaylıkla birkaç bin dolar harcayabilirsiniz. Bu, artık sürüm 7’deki DxO PhotoLab programı tarafından da desteklenen Calibrite ve Datacolor renk kartlarıyla daha ucuzdur. Yazılım aynı zamanda film yapımcıları tarafından yaygın olarak kullanılan LUT’u da yönetir.
Ve tüm modernliğe rağmen retro trendi de eksik olmamalı çünkü FilmPack 7 adında klasik filmleri simüle eden ayrı bir eklenti var. Diğer birçok program bu özelliği uzun süredir sunuyor ve DxO ayrıca bazı tanınmış fotoğrafçıların görünümünü özelleştirmenize de olanak tanıyor. Aynı film malzemesinin çoğunda bunun nasıl gerçekleştiğini merak ediyorsanız: diğer şeylerin yanı sıra (çoklu) maruz kalma ve laboratuvardaki geliştirme süreçlerimiz aracılığıyla. Sonuçta serinin en üst modeli Lightroom’un adını klasik karanlık odadan alması boşuna değil.
Fotopia incelemesi
Hamburg’daki Photopia’da pek çok şey daha günceldi; üçüncü baskısı henüz bastırılmış Photokina’nın yerini almaya çalışmıyordu. Meslektaşımız Tom Leon Zacharek de etkinliğin bir önceki önde gelen ticaret fuarından hala önemli ölçüde daha küçük olduğunu ancak şunları kaydetti: Büyük üreticiler 2024’te geri dönmek istiyor ve ardından program yeniden genişletilecek.
Neredeyse tüm yeni Fuji’ler için güncellemeler
Fujifilm büyük bir genişletme sunmuyor ancak mevcut X-H2, X-H2s, X-T5 ve X-S20 kameraların yanı sıra yeni GFX 100 II orta format parçası için yeni aygıt yazılımıyla hata düzeltmeleri sunuyor. Daha küçük kameralarda zorlu aydınlatma koşullarında otomatik odaklama doğruluğu iyileştirildi. GFX’in özellikle video kaydederken bazı hataları vardı ve hatta bazı durumlarda çökebiliyordu. Tüm güncellemeler Fuji’nin donanım yazılımı sayfasında mevcuttur. Sektörde henüz kabul edilmeyen bu durum oldukça açık ve neredeyse tüm değişiklikleri bir bakışta gösteriyor.
YouTube profesyonellerinin sorunu ne?
Giderek profesyonelleşen YouTube dünyasında, bir videonun prodüksiyonu sırasında neyin yanlış gidebileceği hemen belli olmuyor. Durumu biraz aydınlatmak için, eski DPReview sunucuları Chris Niccolls ve Jordan Drake, yeni işverenleri Petapixel için videoların yer aldığı bir saatlik bir podcast kaydetti. İçinde video prodüksiyonunun en kötü ve en komik anlarından bahsediyoruz. Bunu bozmak istemiyoruz çünkü uzun bir hafta sonu izlemesi için önerimiz budur.
(Asla)
Haberin Sonu