Renk ve fotoğrafçılık yakından ilişkilidir. Renkler ruh hallerini ve duyguları taşır. Bir fotoğrafın etkisi üzerinde önemli bir etkiye sahip oldukları için görsel iletişimde merkezi bir rol oynarlar.
Seçimden kompozisyona kadar fotoğrafçılıkta rengi kullanmanın birçok yolu vardır. Örneğin tamamlayıcı renkler (kırmızı ve yeşil, mavi ve turuncu, sarı ve mor vb.) arasındaki renk kontrastları, güçlü bir görsel etki yaratmak için kullanılabilir. Soğuk veya sıcak renklerle çalışmanıza bağlı olarak, tonların fotoğrafın havası üzerinde de büyük etkisi vardır.
Fotoğrafın birçok alanında, renk doğruluğu çok önemli bir husustur: renkler gerçeğe göre tam olarak yeniden üretiliyor mu? Gerçeğe karşılık geliyorlar mı? Lensin görüntüleme performansı, kameranın/sensörün kalitesi ve monitörün renk kalibrasyonu gibi faktörler, doğru bir sonuca ulaşmada büyük rol oynar. Mümkün olduğunca doğal bir görüntü elde etmek için görüntü işleme sonrası birçok şey düzeltilebilir (yanlış renk reprodüksiyonu, aşırı renk kontrastları veya renk atmalar).
Tabii ki, bu aynı zamanda tersi şekilde de çalışır. Belirli bir ruh hali yaratmak için renkleri kasıtlı olarak taklit etmek ve manipüle etmek, özellikle modern fotoğrafçılıkta popüler bir tasarım aracıdır. Renkler, tıpkı bir müzik setinde ses düğmesinin yukarı veya aşağı çevrilmesi gibi açılıp kapatılabilir. c’t fotoğraf galerimizdeki “Bir Japon Sabahı” fotoğrafı, “bükülmüş” renk sunumunun güzel bir örneğidir. Resim tamamen sarıya boyanmış ve altın rengi parlayan güneş, ağaç gövdesinin koyu kahverengi rengiyle güçlü bir kontrast oluşturuyor. Fotoğrafçı Anja Popp şöyle yazıyor: “Fotoğraf, Greifswald’daki STP galerisindeki bir sergi için çekildi. Tek renkli görüntü, gerçeküstü manzarayı güçlendiriyor. O zamanlar aydınlatma koşulları olağanüstüydü.”
Manzara fotoğrafçılığında bile kompozisyonla birlikte renkler, doğanın ne kadar güzel ve olağanüstü olduğunu ifade etmenin merkezi bir aracıdır. Doğal, canlı bir desen, birçok doğa fotoğrafçılığının merkezinde yer alır. Galeri fotoğrafçısı Joachim Kiner, denizin mavisinden kumun bejine ve gökyüzünün grisine kadar bir Fransız sahilini kolaylıkla fotoğrafladı. “Yüzme Havuzu” fotoğrafıyla ilgili olarak şunları bildiriyor:
“Fotoğraf 1997’de Brittany’de birkaç günlük bir tatil sırasında çekildi ve portföyümdeki birkaç ‘analog’ fotoğraftan biri. O zamanki fotoğraf ekipmanım sabit odak uzaklığına sahip bir Fujifilm kompaktından oluşuyordu. Teknik olarak konuşursak, öyleydi. zaten bir fosil” Ama gördüğünüz gibi bu, benim gibi bir amatörü – özne sayesinde – görülmeye değer bir fotoğraf çekmekten alıkoymadı. Fotoğraf baskısının yaşı ve köhne durumu ise büyük sorunlara neden oldu. Bir Epson tarayıcı ile tarandıktan sonra, birçok çizik ve diğer aşınma ve yıpranmayı gidermek için çok fazla el işi yapıldı. Renk şeması açısından orijinaline sadık kaldım, ancak yaz başındaki havayı vurgulamak için parlaklık kontrolünü biraz artırdım.”
Haftanın tüm resimleri aşağıdaki resim galerisinde bulunabilir.
Cumartesi: “Patagonya’da Sonbahar” (Resim: Holysh0t)
(baba)
Haberin Sonu
Seçimden kompozisyona kadar fotoğrafçılıkta rengi kullanmanın birçok yolu vardır. Örneğin tamamlayıcı renkler (kırmızı ve yeşil, mavi ve turuncu, sarı ve mor vb.) arasındaki renk kontrastları, güçlü bir görsel etki yaratmak için kullanılabilir. Soğuk veya sıcak renklerle çalışmanıza bağlı olarak, tonların fotoğrafın havası üzerinde de büyük etkisi vardır.
Fotoğrafın birçok alanında, renk doğruluğu çok önemli bir husustur: renkler gerçeğe göre tam olarak yeniden üretiliyor mu? Gerçeğe karşılık geliyorlar mı? Lensin görüntüleme performansı, kameranın/sensörün kalitesi ve monitörün renk kalibrasyonu gibi faktörler, doğru bir sonuca ulaşmada büyük rol oynar. Mümkün olduğunca doğal bir görüntü elde etmek için görüntü işleme sonrası birçok şey düzeltilebilir (yanlış renk reprodüksiyonu, aşırı renk kontrastları veya renk atmalar).
Tabii ki, bu aynı zamanda tersi şekilde de çalışır. Belirli bir ruh hali yaratmak için renkleri kasıtlı olarak taklit etmek ve manipüle etmek, özellikle modern fotoğrafçılıkta popüler bir tasarım aracıdır. Renkler, tıpkı bir müzik setinde ses düğmesinin yukarı veya aşağı çevrilmesi gibi açılıp kapatılabilir. c’t fotoğraf galerimizdeki “Bir Japon Sabahı” fotoğrafı, “bükülmüş” renk sunumunun güzel bir örneğidir. Resim tamamen sarıya boyanmış ve altın rengi parlayan güneş, ağaç gövdesinin koyu kahverengi rengiyle güçlü bir kontrast oluşturuyor. Fotoğrafçı Anja Popp şöyle yazıyor: “Fotoğraf, Greifswald’daki STP galerisindeki bir sergi için çekildi. Tek renkli görüntü, gerçeküstü manzarayı güçlendiriyor. O zamanlar aydınlatma koşulları olağanüstüydü.”
Manzara fotoğrafçılığında bile kompozisyonla birlikte renkler, doğanın ne kadar güzel ve olağanüstü olduğunu ifade etmenin merkezi bir aracıdır. Doğal, canlı bir desen, birçok doğa fotoğrafçılığının merkezinde yer alır. Galeri fotoğrafçısı Joachim Kiner, denizin mavisinden kumun bejine ve gökyüzünün grisine kadar bir Fransız sahilini kolaylıkla fotoğrafladı. “Yüzme Havuzu” fotoğrafıyla ilgili olarak şunları bildiriyor:
“Fotoğraf 1997’de Brittany’de birkaç günlük bir tatil sırasında çekildi ve portföyümdeki birkaç ‘analog’ fotoğraftan biri. O zamanki fotoğraf ekipmanım sabit odak uzaklığına sahip bir Fujifilm kompaktından oluşuyordu. Teknik olarak konuşursak, öyleydi. zaten bir fosil” Ama gördüğünüz gibi bu, benim gibi bir amatörü – özne sayesinde – görülmeye değer bir fotoğraf çekmekten alıkoymadı. Fotoğraf baskısının yaşı ve köhne durumu ise büyük sorunlara neden oldu. Bir Epson tarayıcı ile tarandıktan sonra, birçok çizik ve diğer aşınma ve yıpranmayı gidermek için çok fazla el işi yapıldı. Renk şeması açısından orijinaline sadık kaldım, ancak yaz başındaki havayı vurgulamak için parlaklık kontrolünü biraz artırdım.”
Haftanın tüm resimleri aşağıdaki resim galerisinde bulunabilir.
Cumartesi: “Patagonya’da Sonbahar” (Resim: Holysh0t)
(baba)
Haberin Sonu