Blender 3.5 ücretsiz 3D yazılımı Apple Metal’i destekler

Adanali

New member


  1. Blender 3.5 ücretsiz 3D yazılımı Apple Metal’i destekler

Windows, macOS ve Linux için Blender 3.5 artık ücretsiz olarak indirilebilir. Yazılım, VFX Referans Platformu 2023 ile uyumludur ve bu nedenle Linux kullanıcıları için Windows 8.1 ve macOS 10.15’in yanı sıra Ubuntu 18.10, Debian 10, Fedora 29 veya Red Hat Enterprise Linux 8’in yeni minimum sistem gereksinimlerine sahiptir.


macOS’ta, Blender artık görünüm alanında önizleme yapmak için metal bir arka uç kullanıyor. Bu, performansı ve kararlılığı artırmalıdır. Cycles rota izleme oluşturma motorunun metal arka ucunun performansı iyileştirildi.


Döngülerde hafif ağaç


Cycles ile oluştururken başlangıçta gürültülü bir görüntü oluşturulur ve bu görüntü giderek daha net hale gelir. Yeni tanıtılan bir ışık ağacıyla, çok sayıda ışık kaynağı olan sahneler artık daha az gürültülü olmalı, ancak motor her geçiş için biraz daha fazla zaman hesaplıyor. Yöntem, fiziksel olarak doğru malzemeler ve ışık kaynakları ile en iyi sonucu verir. Bazı aydınlatma hileleri ve yabancılaştırma yöntemleri fiziksel doğruluktan kopar. Öyleyse, ışık ağacı, örnekleyici panelindeki Işıklar altından kapatılabilir. Şimdiye kadar AMD grafik kartlarıyla çalışmadı; bu bir sonraki sürümde değişmelidir.

Open Shading Language (OSL) kullanılarak programlanan gölgelendiriciler, grafik kartında Blender 3.5 çalıştırabilir, ancak bunun için nVidia’dan OptiX uyumlu bir grafik kartı gerekir. Cell, simplex ve gabor noise gibi bazı özellikler ve ambient occlusion henüz mevcut değil.

Sezgisel düğüm düzenleyici



Geliştiriciler, düğüm düzenleyicisini temizledi. Bağlam menüsü yalnızca seçilen konumda gerçekleştirilebilecek seçenekleri içermelidir. Artık düğüm olmayan yerlere düğüm ekleyebilirsiniz. Bununla, Blender benzer programların bir kuralını benimser.

Geometri düğümleri eklerken veya taşırken, Alt tuşunu basılı tutmak, düğümün mevcut bağlantılar arasına eklenmesini engeller. Alt tuşu, daha önce otomatik olarak yapılan yuvalar arasındaki bağlantıları değiştirmek için de kullanılabilir. Düğümleri kopyalayıp başka bir yere yapıştırırsanız, Blender onları orijinal konumlarında bırakmak yerine fare imlecine yapıştırır.

Yeni geometrik düğümler


Yeni bir düğüm görüntüleri ekler. “Resim Bilgisi” düğümü, piksellerin genişliğini ve yüksekliğini okuyabilir ve videolardaki kare hızını ve toplam kare sayısını belirleyebilir. Bulanıklaştırma Nitelikleri düğümü, bir görüntüyü bulanıklaştırır veya geometriyi yumuşatır.

Yeni “İnterpolasyon Eğrileri” düğümü, bir dizi kılavuz eğri arasında eğriler oluşturur. Bu özellik, eskisinden daha kalın kürk ve daha yoğun saç stillerine izin vererek, saç oluşturmanın hesaplama yükünü azaltır.







Geometri düğümleri artık görüntü verilerini sorgulayabilir. Bu, görüntü boyutuna ve piksel yoğunluğuna göre otomatik olarak ayarlanan kaynaklara izin verir. Grid primitifinin yeni UV çıktısı burada da görüntü renklerini okumak ve küreleri renklendirmek için kullanıldı.



Görünüm alanında gerçek zamanlı kompozisyon


İşlemeden sonra, sonuç tekrar birleştirilir. Blender 3.5’te bu, görüntü alanında canlı olarak gerçekleşir. Önceden, önce oluşturmanın etkinleştirilmesi gerekiyordu. Önizleme henüz tüm düğümleri desteklemiyor. Şimdiye kadar maskeleri ve çoklu geçişleri kaldıramadı. Bu özelliklere uyulmalıdır.







Gerçek zamanlı birleştirici, basit işlem sonrası efektlere izin verir. Bu örnekte bir parlama efekti ve mercek dağılımı gösterilmektedir.








Asset Manager, kurulduğunda bir dizi saç düzenleme aracıyla birlikte gelir.



Kanallarla çalışma


Animasyon genellikle birden çok kanalda değişen değerleri içerir. Blender 3.5, değiştiricileri birden çok kanala uygulayabilir, örneğin aynı anda birden çok yöndeki hareketi kısıtlamak için.

Hareket yolları, bir nesnenin hareketini izler. Daha önce olduğu gibi dolaylı olarak iki ana kare veya sahnenin süresi kullanmak yerine, uzunluğu artık karelerle belirlenebilen bir kuyruğu çekiyor.

Grafik düzenleyicide, anahtar kareleri enterpolasyonlu bir eğri üzerinde düzenlemek için yeni hareket hızı operatörünü kullanabilirsiniz. Bu şekilde, birden çok anahtar karede geçişler oluşturabilir ve böylece hareket yakalama verilerini temizleyebilirsiniz.

Poz kitaplığı artık varlık yöneticisine daha derinden entegre edilmiştir. Örneğin abartılı karikatürize bir gülümseme oluşturmak için pozları yüzde 100’ün üzerine çıkarabilir.







Örneğin Varlık Tarayıcı’daki poz kitaplığı, artık geçersiz kılınabilen yüz ifadeleri içerir.



Vektör yer değiştirme haritalarıyla şekillendirme


Blender’ın şekillendirme araçları artık vektör yer değiştirme haritalarını destekliyor. Şekillendirme, üç boyutlu bir yüzeyi hareket ettirmeyi ve eğmeyi içerir. Vektör yer değiştirme haritaları, bu hareketi bir görüntüde kodlar. Örneğin, kulak şeklindeki bir yüzeyi modellemek için bir kulak haritası kullanılabilir.







Vektör yer değiştirme haritalarına sahip heykel örneği: Sağda, ayrı ayrı haritaların her biri bir katmanda gösteriliyor, ortada bir insansı figüre uygulanıyorlar.



Düzenleme modunda daha hızlı çalışın


Düzenleme modu, verileri dönüştürmesi gerektiğinden geleneksel olarak nesne modundan biraz daha yavaş çalışır. Blender 3.5, bu iş adımını kısmen paralel hale getirebilir. Mod daha yumuşak çalışmalı ve daha büyük nesnelere izin vermelidir.

Bilgisayar grafiklerinde, çokgenler her zaman üçgenlere dönüştürülür. Bununla birlikte, bir kare söz konusu olduğunda, iki çözüm vardır. yeni operatör

“Dörtlü Mozaiği Çevir” iki seçenek arasında geçiş yapar. Bu, artırılmış gerçeklik gibi birbirine bağlı birkaç noktaya sahip düşük poli uygulamalar için önemlidir.

UV düzeniyle kopyalayıp yapıştırın


UV düzenleri, iki boyutlu görüntüleri üç boyutlu nesneler üzerine dokular olarak yerleştirmenin bir yoludur. U ve V koordinatları temsil eder. Aynı topolojiye sahip iki nesne, kaynak farklı bir dosyadan olsa bile artık UV düzenini birinden diğerine kopyalayabilir.

UV düzenlerini düzenlerken, artık tüm işlemler görüntü boyutuyla sınırlandırılabilir. Küreler ve silindirler için otomatik UV projeksiyonu artık nesne kutuplarında daha iyi sonuçlar veriyor.

Saç ve kürk kaynakları ile karıştırıcı


Blender 3.5, Blender’ın hazır kaynaklarla gelen ilk sürümüdür. İndirmenin çok büyük olmaması için, özellikle saç düzenleme için tüm kaynaklar geometri düğümü ayarlarıdır. Bu geometri düğüm varlıkları, doğrudan 3B görünümde nesnelerin üzerine sürüklenebilir veya sahneye eklenebilir.







Asset Manager, kurulduğunda bir dizi saç düzenleme aracıyla birlikte gelir.



Hareketi izlemek için normalleştirilmiş merkez


Hareket izlemeyle, bir klibin optik merkezi artık piksel koordinatlarında verilmez, ancak -1’e 1 koordinat sistemine normalleştirilir. Bu şekilde, klibin çözünürlüğü değişirse, örneğin klibin daha yüksek çözünürlüklü bir sürüm. “Ana Öğeyi Merkeze Ayarla” düğmesi artık mevcut değil.

ithalat ve ihracat


Blender artık sıkıştırılmış biçimde (USDZ) “Evrensel Sahne Açıklama Dili” (USD) 3B biçimini desteklemektedir. Sürüm 3.5 ayrıca USD formlarını da içe aktarır. Bunlar, çarpışma tespiti için oyunlarda kullanılan küreler, küpler veya silindirler gibi standart geometrilerdir.

OBJ dosyaları için yeni yerel içe aktarıcı, kafesleri nesnelere veya gruplara göre bölerek eski Python tabanlı olanı yakalar. Artık glTF dışa aktarımı için JPEG kalitesini seçebilirsiniz. Özel nitelikleri yalnızca adları bir alt çizgi ile başlıyorsa dışa aktarın, böylece dahili nitelikleri yanlışlıkla dışa aktarmazsınız.


(acr)



Haberin Sonu
 
Üst