Boşluk ve onun karşı ağırlığı: Haftanın görselleri (1. hafta)

Adanali

New member
Bu haftaki fotoğraflarımızla 2023 fotoğraf yılını geride bırakıp yeni bir 2024 yılına başlıyoruz. Editör ekibi olarak galeri fotoğrafçılarımıza yeni sezona iyi bir başlangıç, yine başarılı ve belki de beklenmedik görüntülerle keyiflenebilecekleri bir yıl diliyoruz.

Duyuru










Boşluk


Az sayıda kişinin bulunduğu veya hiç kimsenin bulunmadığı fotoğraflar, fotoğrafta görülen yerin güzelliğini vurgulamaktadır. Sahne daha ilgi çekici görünüyor ve izleyici yalnızca temel konulara odaklanabiliyor.

Birçok fotoğrafçı bunu kişisel fotoğrafçılık tarzları için kullanır. Örneğin sanatçı Michael Kenna, birçok fotoğrafında insanları açıkça fotoğrafın dışında tutuyor.

Stefan Kierek'in (Radonart) “Kışın Yürüyüşü” adlı resmi de boş alanı etkileyici bir şekilde gösteriyor. Ormandaki sis, çekime özel bir çekicilik katıyor. Kendisi tablosu hakkında şunları söylüyor: “Doğrudan Aşağı Ren'in en güzel caddelerinden birinde yaşadığım için, hava durumuna bağlı olarak her zaman çok güzel motifler veya sahneler oluyor. Bu nemli ve soğuk iklimde monokrom bir montajı tercih ettim. Sisin ve soğuğun etkisini arttırmak için ağaçların olduğu bölgede “hareket bulanıklığı” filtresini kullandım.

Thomas Bartel (dermaeus) “Sahilde Noel” adlı tablosunda izleyicinin yalnızca insanları hayal etmesine olanak tanıyor. Suya yakın dururlar, bu da çok küçük bir görüntüyle sonuçlanır ve sahnenin algılanan genişliğine katkıda bulunur. “Doğru zamanda, doğru yerde. Eşim ve ben, yağmurdan kaçmak için Noel arifesinde, mükemmel gün batımının olduğu Hollanda sahiline bir geziye çıktık. Lightroom panoramasını kullanarak görüntüyü dört fotoğraftan bir araya getirdim. “

Bir mağazanın vitrininin önünde sadece iki kişi var. Aksi halde Florian Dehn'in (Kedi Maması) çektiği “Noel Zamanı” fotoğrafında sokak ıssız görünüyor. Binalar, bir dizi ışıkla süslenmiş Noel ağacına dikkat çekiyor. Fotoğrafçı şöyle yazıyor: “Fotoğraf, Noel'e yaklaşırken, Hesse'nin Butzbach kentinde, Noel ile dekore edilmiş Wetzlarer Straße'de yürüyüş sırasında çekildi.” “Köpeklerini gezdiren yaşlı çift dışında şehir soğuk ve boş görünüyor. Bu 15 Aralık 2023 soğuk, biraz nemli ve rahatsız görünebilir. Şenlikli bir şekilde aydınlatılan yarı ahşap evler bana hala sıcaklık yayıyor, evimin sevdiği bir şey.” Hessen'in merkezinde bir fark yaratıyor.”

Karşı ağırlık


İnsanlar veya hayvanlar tam çerçeve formatında fotoğraflandığında çevredeki ortam daha küçük bir rol oynar, ancak içinde hareket ettikleri ışık daha da önemli bir rol oynar. Ancak çevredeki ortamın kompozisyonu, eğer hala görünürse, görüntünün mesajına önemli ölçüde katkıda bulunur. Dolayısıyla buna da dikkat edilmesi gerekiyor. Fotoğrafçı Vivian Maier, canlandırdığı insanların çevresini ustaca fotoğrafa entegre etme yeteneğiyle ünlendi. Çalışmanız kayıtlarınız için ilham kaynağı olabilir.

Joachim Kopatzki, Lizbon'daki bir tren istasyonunda bir bankta birlikte oturan ama hepsi cep telefonlarına bakan üç kişiyi canlandırıyor. “Herkes kendi başının çaresine baksın” başlığıyla zaten herkesin sadece kendine odaklandığını ifade ediyor. Tren istasyonunun unsurları da üç kişiyi çerçeveliyor ve başarılı bir kompozisyon oluşturuyor.

Georg May'in “Göz Seviyesindeki Turnalar” adlı tablosunda dört turnadan oluşan bir grup gün batımına doğru uçuyor. Kuşların silüetleri turuncu gökyüzüne karşı zarif görünüyor. “Fotoğraf, Aralık ayının başında öğleden sonra, Kronenburg yakınlarındaki güney Eifel üzerinde, yerden yaklaşık 240 metre yükseklikte UL uçağından çekildi. Ana havaalanımız Dahlemer Binz'den kısa bir süre önce, Nürburg'a doğru vinç oluşumunu gördüm. Fotoğrafta, güneye doğru seyahat eden yaklaşık 50 kuştan oluşan bir oluşumdan küçük bir turna grubunun (Grus grus) ayrıntılı bir görüntüsü yer alıyor” diye açıklıyor fotoğrafçı.

“Aslında Usedom'daki Swinemünde limanının girişindeki deniz fenerini akşam ışığında fotoğraflamak istedim. Ondan önce sahil boyunca yürüdüm. Bir Dunlin sürüsü sahilde yiyecek arıyordu. Dunlin'ler nispeten utangaçtı ve şans eseri telefoto lensim yanımdaydı. Sonra akşam güneşinin güzel, parlak atmosferi vardı. Artık gün batımında deniz fenerini fotoğraflayamıyorum ama uçup gitmiyor,” diye tasvir edilen kuşun adını taşıyan fotoğrafını Christian Bertram (Kosh_hh) anlatıyor. Turnalara benzeyen gün batımı, parlak renkleriyle , sahneyi gerçek anlamda göz alıcı hale getirir.

Enrico Sporleder (ES Fotoğraf Galerisi) bambaşka bir motif sergiliyor. “İğnedeki su damlaları” isimli makro çekim %100 iki kategoriden birine girmiyor ancak renkleri ve şekilleriyle ilham veriyor. Bu daha çok bir tabloya veya sanat enstalasyonuna benzemesini sağlar. Fotoğrafçı şunları söylüyor: “Fikir kötü hava koşullarında hayata geçirildi. Fotoğrafı kafamdaki haliyle elde etmek üç güne yayılmış yaklaşık on saatimi aldı. Fikir evimde bir arkadaşımla kahve içerken aklıma geldi. “

Geçen haftanın tüm “Günün Fotoğraflarını” fotoğraf galerimizde bulabilirsiniz:



Cumartesi: kış yürüyüşü
(Resim: radon türü)


(cbr)



Haberin Sonu
 
Üst