FMX 2023: “Avatar: The Way of Water”ın fotogerçekçiliği

Adanali

New member


  1. FMX 2023: “Avatar: The Way of Water”ın fotogerçekçiliği

Bu kadar anıtsal bir film yapmak büyük bir ekip gerektirir. Avatar: Suyun Yolu ayaklarının üzerinde geri almak için. Pazarlama bütçesi hariç üretim maliyeti yaklaşık yarım milyar ABD dolarıydı. Film, Aralık 2022’den bu yana 2,3 milyar dolar hasılat elde etti. Yönetmen James Cameron bir kez daha tüm zamanların en çok hasılat yapan filmini yaptı. Ve şimdi hala sinemalarda.


2017’den beri 1700 3D sanatçısı, Yeni Zelanda’daki Wētā FX efekt stüdyosunda Avatar serisinin ikinci bölümü üzerinde çalışıyor. VFX işbirlikçileri Stephen Clee, Sam Cole ve Pavani Rao Boddapati, Stuttgart’ta düzenlenen FMX2023 sürükleyici medya, animasyon ve görsel efektler konferansında çalışmaları hakkında fikir verdiler.


Yapımcılar James Cameron ve John Landau, projeyi yürütmek için birkaç yıllığına Yeni Zelanda’nın Wellington kentine taşındı. Pandemi, başlangıçta planlanan 2020 çıkış tarihini 2022’nin sonuna kadar erteledi. Ayrıca karantina döneminde Yeni Zelanda’ya yeni yetenekler getirmenin zor olması nedeniyle Wētā FX, Vancouver ve Melbourne’da ek ofisler açtı.

Avatar: Rakamlarla Su Yolu


Wētā FX, yabancı dünyadan 57 Pandora türü, 179 mavi tenli Na’vi karakteri ve 230 yeni bitki dahil olmak üzere toplam 5.750 dijital varlık yarattı. Filmde sadece iki çekim efektsiz başarılı olur. Wētā FX 2300 CFX çekimi üretti, yalnızca 1400 Na’vi kuyruğunu canlandırdı, 18.2 petabayt veri üretti ve 67.000 iş haftası yatırım yaptı.

Film, yalnızca 3D programında oluşturulmadı çünkü efekt stüdyosu, bu tamamen yabancı dünyanın çarpıcı fotogerçekçiliğine ulaşamazdı.







Bunun gibi büyük su tanklarında çok sayıda performans yakalama ve filme alma işlemi yapıldı.



Sanal prodüksiyon: 3D dünyalar zaten sette



İlk filmde olduğu gibi, James Cameron’ın set ekibi, kaba bir üç boyutlu dijital versiyonu anında oluşturmak için sanal prodüksiyonu kullandı. O zaman bile, kabaca ağaçların veya dağların yerleştirilmesine yardımcı oldu. Devam filminde ayrıca gemi üst yapıları ve dijital figürler gibi set uzantılarına da yer verildi.

Yaklaşık üç metre boyundaki Na’vi dijital olarak yaratıldı. Bununla birlikte, oyuncuların bir şeye tepki vermesine izin vermek için figüranlar, Na’vi karakterleriyle sohbet eden oyuncuların görüntülerini gösteren ekranları setin etrafına taşıdı. Daha sonra efekt stüdyosunda tüm ekran dijital olarak bir Na’vi karakteriyle değiştirildi.







Tüm oyuncuların bir tüplü dalış lisansı alması ve çekimlerden önce su altı çekimleri için birkaç dakika nefeslerini tutmayı öğrenmesi gerekiyordu.



Her kas lifi için referans kayıtları


Film yapımcıları, animasyonların çoğu için referans çekimleri yaptı. Derinin altındaki gerçekçi kas lifleri ve bir pandantifin boyunda makul bir şekilde sallanması için çok önemliydiler. Yapımcı Landau hareket yakalamadan değil, performans yakalamadan bahsetti.

Na’vi’nin beş yerine dört parmağı vardır. Ayrıca daha uzun ve daha incedirler. Ekip, el animasyonunu olabildiğince gerçekçi kılmak için Zoey Saldana’nın tahta boncukları parmaklarının arasından kaydırdığı elini filme aldı. Animasyon daha sonra titizlikle canlandırdığı Neytiri’nin dijital karakterine aktarıldı. Ayrıca üst kol ve omuzlardaki ince kas esnemesini de değerlendirdiler.







Film ekibi, elleri ve kasları canlandırmak için çok sayıda referans çekimi yaptı.



Film yapımcıları birçok önemli sahneyi büyük bir su tankında çekti. Çekimler başlamadan önce tüm oyuncuların dalış lisansı alması gerekiyordu. Jet ski için yapım tasarımcıları, zıpkınlı bir balina avlama gemisi de dahil olmak üzere gerçekçi tekerlekli modeller yaptılar.

Su deposundaki kayıtlar da yüzme hareketlerinin gerçekçi bir şekilde yeniden üretilmesine yardımcı oldu. Su havadan 1000 kat daha yoğundur. Dublörlerin köpüğün üzerine atlaması ve bilgisayardaki diğer her şeyi canlandırması cazip gelebilir. Peter Pan havada uçuyormuş gibi görünme riski vardır.

suyun fiziği


Wētā FX, sıvıların gerçekçi simülasyonuna özel önem veriyor çünkü film çoğunlukla suda geçiyor. Sözde Su Görev Gücü veya kısaca WTF, daha sonra sıvının davranışını olabildiğince yakından simüle etmek için suya dalan bir damlacığın, 10 cm çapında bir topun ve dublörlerin davranışını inceledi.

“Yapay zeka” yardımıyla fizik simülasyonu, dalga hareketlerini olabildiğince gerçekçi bir şekilde yeniden üretmelidir. Simülasyonda su, sıvı sudan damlalara, sıçramalara ve buğuya kadar küçülen ve küçülen farklı boyutlardaki parçacıklardan oluşur. Na’vi karakterlerinin sudan çıkması veya motorlu teknelerin okyanusu kat etmesi gibi, kazanılan bilgi meyvesini verdi.

Biyolüminesans ve alev denizleri


Gece sahneleri için Wētā FX, Dünya okyanuslarındaki flora ve faunanın biyolüminesansını simüle etti. Bu amaçla siyah ışıkla aydınlatılan kendinden aydınlatmalı plankton ve mercanlar ile gece çekimleri yapılmıştır. Mercan, siyah ışığın mavi kısmını emer ve diğer renkli kısımları yansıtır. Bunu yaparken, Pandora’daki gece sahneleri için referans görevi gören ayırt edici bir renk oyunu yaratıyorlar. Egzotik görünmeli, ancak gerçekçilik hissi vermek için gerçek bir temele sahip olmalıdırlar.







Alevler denizinde Pandora batma tehlikesiyle karşı karşıyadır: ayrıca bu nedenle efekt ekibi model olarak gerçek alevleri kullanmıştır.



Senaryo, 3D sanatçılarının güzel su dünyalarında ateş yakmalarını gerektiriyordu. Filmde odun yanıyor ama aynı zamanda alev makinelerinden çıkan sıvı da yanıyor. Bu nedenle referans çekimleri, siyah ve yeşil arka plana karşı yumuşak ve sert ahşap, dizel ve benzin ateşlerini içeriyordu.

Detaylara gösterilen özen karşılığını verir – hikaye basit olabilir. Sinema koltuğunda kendinizi Avatar: The Way of Water dünyasına kaptırmak ve üç saat boyunca yabancı bir dünyayı ziyaret etme izlenimine kapılmak kolaydır.


(acr)



Haberin Sonu
 
Üst