Fotoğraf Festivali Worpswede – geçmişe sahip bir yerde bugünün krizi
RAW Fotoğraf Trienali, 18 Mart – 11 Haziran 2023 tarihleri arasında gerçekleşecek. Bu, Bremen’in 20 kilometre kuzeyindeki sanatçıların köyü Worpswede’de düzenlenen fotoğraf festivalinin dördüncüsüdür (2015, 2016 ve 2020’den sonra).
Festivalin bu yılki ana teması “Dönüm Noktası. Dönüşen Dünya”. Siyasi protestolar ve devrimlerden göç ve kimlik meselelerine ve çevre sorunlarına kadar zamanımızın acil meselelerini ve sorunlarını ele alıyor. Festival, politik, sosyal veya ekolojik temalı çok sayıda fotoğraf eseri sergiliyor. Her yerde var olan ve zamanımızı oluşturan değişimler, kırılmalar ve krizlerle ilgili. Konu akla geliyor, neden dünya birmiş gibi görünüyor dönüm noktası yer almak
Üç küratörden oluşan küratör ekibi, Worpswede’de dört farklı yerde dört ana sergiyi aşağıdaki anahtar terimlerle sunan bir sergi konseptini ortaklaşa geliştirdi:
#RİSK – Protestolar, iklim değişikliği, göç ve savaş gibi siyasi ve sosyal konular burada gösteriliyor (Yer: Great Art Show Worpswede)
#Sahtekar – Fotoğrafta gerçek ve aldatmaca – kurgu ve gerçeklik arasındaki sınırlar bu sergide tartışılıyor (Yer: Worpsweder Kunsthalle)
#BENLİK – Burada kimlik ve aidiyet soruları, kişinin kendisinin ve başkalarının fotoğrafik görüntüleri ile müzakere edilir (konum: Haus im Schluh)
#SONRAKİ – Çevre – Doğa – Gelecek. Fotoğrafik/sanatsal çalışma, başlıca sosyo-çevresel sorunları nasıl ele alabilir ve gösterebilir? (Yer: Barkenhoff, Heinrich Vogler Müzesi)
Bazıları Almanya’da ilk kez olmak üzere dört ana sergide 14 farklı ülkeden toplam 22 fotoğraf veya sanatsal pozisyon görülebilir. Bunlar arasında toplam 17 erkek ve yedi kadın fotoğrafçı bulunuyor. Yani tüm festival sadece önceki yıllara göre daha kavramsal değil, aynı zamanda çok daha uluslararası ve feminen.
haftasonu açılışı 18./19. Mart 2023
RAW Festivali Haftaları 18 Mart’tan 2 Nisan’a kadar
Yıllık tema: Dönüm noktası, dönüm dünyası
Dört sergi Worpswede’de dört farklı yerde anahtar koşullar altında:
#BENLİK (geçitteki ev)
#Sahtekar (Worpswede sanat galerisi)
#SONRAKİ (Barkenhoff, Heinrich Vogler Müzesi)
#RİSK (Büyük Worpswede Sanat Sergisi)
Hepsi 18 Mart’tan 11 Haziran’a kadar gerçekleşir.
Ayrıca, denir RAW PLUS uzantısı diğer beş özel sergi, anahtar terimler hakkında fikir veriyor:
#FOTOĞRAF KİTAPLARI (Philine-Vogler-Haus, Turist Danışma, 18 Mart – 2 Nisan)
#TEŞEKKÜR EDERİM (Marcusheide, 18 Mart’tan 11 Haziran’a kadar)
#GERİ DÖNÜŞÜM (Eski Belediye Binası Galerisi, 18 Mart – 1 Mayıs)
#SEVERİZ (New Worpsweder Kunstverein, 1 Mayıs – 11 Haziran)
#SÜRMEK Markusheide-Berkenhoff geçidi, 18 Mart – 11 Haziran arası)
detaylı Etkinlik programı Raw festivalinin haftaları burada mevcuttur. Ders döngüleri, sergi turları, konferanslar, film gösterimleri ve etkinliği 1 ve 2 Nisan’da sonlandıran Worpswede Fotoğraf Fuarı’nı içerir.
Biletler: 19 € (indirimli 12,50 €), festival bileti 35 € (indirimli 25 €)
Temas etmek: Worpswede Turizm Ofisi, Bergstraße 13, Tel.: 0 47 92 / 93 59 20
Ön izleme için oradaydık ve 18 Mart’taki açılışta size dört sergiden öne çıkanları sunmak istiyoruz:
Harcourt Road, Clean Hong Kong Action serisinden, 2019
(Resim: © Siu Wai Hang)
#RİSK
#RISK’in yol gösterici konsepti üzerine, küratör Julia Bunnemann yedi farklı fotoğrafçı seçildi. Risk teması genellikle erkeklerle ilişkilendirilir, ancak burada, biri dışında, yalnızca kadın pozisyonları konuya fotografik olarak adanmıştır ve bunların bir kısmı ilk kez sergilenmektedir. Sergide göç, silahlı çatışmalar ve siyasi protestolar gibi temalar önemli bir rol oynuyor.
Özellikle ilginç bir pozisyon, işi temsil eder. Temiz Hong Kong eylemi (2019), Hong Kong fotoğrafçısı Siu Wai Asmak 2019’da memleketindeki demokrasi yanlısı büyük protestoları fotoğraflarla belgeledi. Bununla birlikte, birçok protestocu için – Çin’in otoriter rejiminin arka planına karşı – fotoğraf görüntüsü kınamaya yol açabileceğinden, insanları korumak için görüntülerinden tüm yüzleri kesmeye karar verdi. Fotoğraflarını büyük formatta akrilik üzerine bastırın ve yüzleri lazerle dikkatlice kesin.
Bu çalışmalar #RISK sergisinin öne çıkan özelliklerinden biri çünkü sadece görsel olarak heyecan verici değiller: beyaz noktalar sadece siyah beyaz fotoğraflara grafik-estetik bir boyut kazandırmakla kalmıyor, aynı zamanda medyayı da eleştiriyor. Çünkü Hang’in fotoğrafları, fotoğrafın bu siyasi bağlamı sanatsal olarak nasıl ele alabileceğini soruyor.
İsimsiz #23, İzler serisinden, 2015-2017
(Resim: © Weronika Gęsicka ve Jednostka Galerisi)
#Sahtekar
Aklınıza hemen sahte haberler ve eski Amerikan başkanı gelse bile, bu başka bir şeyle ilgili. küratör Wolfgang Zuborn #FAKE ile çağdaş insanlara ve onların nasıl daha fazla imaj tükettiklerine veya tüketmeleri gerektiğine adanmıştır. Fotoğraf, gerçekliğin bir görüntüsü olsa da, her zaman aynı zamanda inşa edilir. Gerçekliğimiz üzerinde çok sayıda etki vardır: sosyal, kültürel, politik, psikolojik vb. Fotoğraflar aynı anda “sahte” üretebilir, ancak “sahte” de ortaya çıkarabilir. Nihayetinde, her şey görüntü işleme ve medya uzmanlığı ile ilgilidir.
Bu, Polonyalı fotoğrafçının fotoğraflarında özellikle güzel ve komik. Weronika GEhasta. onun dizisi için izler (2015 – 2017), bir görüntü veri tabanından 1940’lar ve 1950’lere ait eski fotoğrafları aldı. Bunlar gündelik sahnelerdir: aile fotoğrafları, enstantane fotoğraflar veya tatil fotoğrafları. Görüntülerin arkasında ne olduğunu, insanların kim olduğunu ve poz verip vermediklerini bilmiyoruz. Ayrıca Gęsicka, fotoğrafları, örneğin insanların farklı bir bağlamda görünmesi veya yüzlerin kopyalanması için işler. Sonunda, izleyici artık neyin gerçek neyin sahte olduğunu bilemez. Gerçeklik ile kurgu arasında tuhaf bir ara dünya imgelerin içinde ve aracılığıyla yaratılır.
Shenasnameh serisinden bir görüntü, 2010-2016
(Resim: © Amak Mahmoodian)
#BENLİK
#EGO sergisi için iki küratör Daria Bona VE Cal Garrido ekip oluşturmak. İşbirliğinin sonucu, kimlik temasına adanmış ve kültürler ve yerler arasındaki birlikteliğin kişisel gelişimi nasıl etkilediğini fotoğraflı olarak soran bir fotoğraf sergisidir.
#EGO sergisinin öne çıkan özelliği, Amak Mahmudyan. İranlı sanatçı kendini kurdu Shenasname (2016), kadınların imajını ve siyasi kontrollerini ele aldı. İran’da resmi doğum belgesinin (Shenasnameh) görüntüsü her on yılda bir yenilenmelidir. Yerel Nüfus Müdürlüğü ile randevusu sırasında sanatçı, fotoğrafının giderek annesininkine benzemeye başladığını ve bu başörtülü portrelerin molla rejiminin sevmediği bir şeyi, yani kadınlığı gizlemek için yapıldığını fark etti.
Mahmoodian, dizisi için diğer İranlı kadınların resmi pasaportlarının fotoğraflarını ve parmak izlerini topladı ve pasaport boyutundaki formatları yan yana astı, böylece yakından bakarsanız kadınların farklılığını ve bireyselliğini görebilirsiniz. Ayrıca yüzdeki saç telleri veya aşırı makyaj nedeniyle yetkililer tarafından reddedilen iki vesikalık fotoğrafı da gösteriyor. Böylece sanatçı, mollaların katı resimsel rejimini alt üst eder. Kadınların pozisyonlarını görünür kılmanın, rejime karşı kadın seslerini duyurmanın ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.
(Resim: © Alex Grein ve Gisela Clement Galerisi, Bonn )
#SONRAKİ
Ayrıca #NEXT sergisi için var Daria Bona VE Cal Garrido küratör olarak birlikte çalıştılar. Gelecekle ilgili basit ama çok önemli bir soru hakkında endişeleniyorlar: Sırada ne var? Yaklaşan iklim felaketinin zemininde, çevre/doğa ve sosyo-ekolojik konular sergide merkezi bir rol oynuyor. Bu soyut bilimsel konuda duygular nasıl bir fark yaratabilir? Fotoğrafçılar konuya sanatsal açıdan nasıl yaklaşabilir?
Çok ilginç bir pozisyon, Alman sanatçının video çalışmasıdır. Alex Greini: Farklı kelebek örneklerini bir tablet ekranına yerleştirdi, Google Haritalar’ı kapsadı ve ikisini de filme aldı. Bu sayede izleyici, kelebeğin gelişigüzel bir başlangıç noktasından Peru gibi ana vatanına yaptığı yolculuğu görsel olarak takip edebilir. Bu video yolculuğunda, Rheinland’daki linyit alanlarını, güney İspanya’daki seraları veya diğer insan yapımı ve tahrip edilmiş manzaraları görebilirsiniz – farklı 2D ve 3D görüntüler dönüşümlü olarak.
Video çalışmasıyla Grein, Avrupa’nın bilimsel sömürgeciliğinin nasıl geriye götürülebileceğini ve aynı zamanda insanın doğayı ve çevreyi sürekli sömürmesinin ne gibi etkileri olduğunu çok görsel olarak ilginç bir şekilde gösteriyor.
Fotoğraf galerimizde Worpswede’deki RAW Fotoğraf Trienali hakkında daha fazla izlenim bulabilirsiniz:
RAW Fotoğraf Trienali’nin dördüncüsüyle, Almanya’nın kuzeyindeki sanatçı şehri Worpswede, bir kez daha tamamen fotoğrafçılıkla ilgili. (Resim: Peter Nonhoff-Arps)
(baba)
Haberin Sonu