Fotoğrafçıların mutluluğu sokakta: 22. haftanın fotoğrafları

Adanali

New member
Sokak fotoğrafçılığı son yıllarda giderek daha popüler hale geldi çünkü fotoğrafçılara otantik gündelik durumları yakalama olanağı sağlıyor. Galeri fotoğrafçılarımızın çoğu da bu türü özel anları yakalamak veya kendi dünya vizyonlarını görselleştirmek için kullanıyor. Bu haftaki fotoğraflarımızda size en güzel fotoğraflardan bazılarını sunmak istiyoruz.


Duyuru















Ruhr şehri


(Fotoğraf: Gernot Schwarz)



Gernot Schwarz bu fotoğrafı iPhone'uyla çekti Ruhr şehri. İki küçük kız kaldırımda kol kola yürüyorlar. Görüntü, izleyicinin zihninde tamamlanan güzel bir hikayeyi anlatıyor. Boş bir öğleden sonranın çocuksu hafifliği, ikilinin başlarının üzerindeki şemsiye ve kaldırım levhalarındaki tebeşir resimleri, sahneyi yeterince vurguluyor ve yorum için geniş bir alan sunuyor.







Konuşma II


(Resim: KPK)



“Fotoğraf Konuşma II Avrupa'nın çeşitli ülkelerinden 40'a yakın katılımcıyla düzenlediğim bir fotoğrafçılar toplantısında oluşturuldu. İki hükümet binası arasındaki yaya köprüsü, Berlin'i her ziyaretimde tekrar ziyaret etmekten hoşlandığım yerlerden biri. Köprünün katı geometrik yapıları burada iki kişinin birbirleriyle konuşmasıyla gevşetiliyor. Bulutsuz gökyüzü görüntünün minimalist görünümünü destekliyor” diye belirtiyor Klaus-Peter Kubik (KPK) minimalist fotoğrafında.







Adam yaklaşıyor


(Resim: offramp)



Adam yaklaşıyor offramp, ışık ve gölge arasındaki güçlü kontrastlarla başarılı bir kompozisyon oluşturmanın nasıl mümkün olduğunu çok iyi gösteriyor. Şehir sahnesi bir yer altı otoparkında veya alt geçitte çekilmiş gibi görünüyor. Bisikletler, gözü sağdaki resimde yönlendiren bir korkuluğa yaslanmış durumda. İzleyici orada koşan bir kişinin siluetini keşfeder. Kayda dinamizm ve insan unsuru kazandırır. Siyah beyaz uygulama, genellikle gün ışığında ortaya çıkan güçlü kontrastlar için bir klasiktir. Işığın tavan kirişlerinde yansıması, siyaha gömülen tavan yüzeyine bir yapı kazandırır.







Şehir müzisyeni


(Fotoğraf: Reiner von der Schlei)



“1968 […] Fotoğrafçılığı kişisel olarak keşfettim ve kendimi “fotoform” fotoğraf grubuna yönlendirdim, üyelerden biri olan Peter Keetman ile tanıştım ve o zamandan beri kendimi Münih'in kentsel olaylarına kaptırdım, sürekli olarak canlı koşuşturmayı ve onun canlılığını aradım. kahramanlar. Sahneyi müzisyenin göz hizasında temsil etmek için diz çöktüm. Yoldan geçenler aramızda itişip koşarken, bu anı banjo çalan kişinin net bir görüşüyle gözlemledim. O zamanlar anın kendisi özel bir şey değildi ama tasvir edilme şekli öyleydi. Birçok kişi yukarıdan fotoğraf çekti ama ben bu perspektifi çok daha ilginç buldum”, diyor Reiner Weber (Reiner von der Schlei) fotoğrafı hakkında Şehir müzisyeni.







Stonehenge bahar 2013


(Resim: Booorn)



Fotoğraf Stonehenge bahar 2013 Yazan: Björn Fey (Booorn) şans eseri bu haftanın seçimine girdi. Gerçekte seçilen görselin yazarı, yayınlanmadan kısa bir süre önce onu sildiğinden, sistem galeriden rastgele bir fotoğraf seçti.

Her ne kadar Björn Fey c't fotoğraf galerisine en son 2014 yılında bir fotoğraf yüklese de ve yükleme ile seçme arasında geçen uzun süreye rağmen, fotoğrafçı bize bir e-posta yazdı ve fotoğrafın nasıl çekildiğini hatırladı: “Uzun bir zamandı. O zamanlar Stonehenge'i güzel bir ışık altına sokmanın bir yolunu arıyordum. Mart 2013'te güneş Stonehenge'in oldukça arkasında battığından ve hava açık olduğundan, yaklaşık 50 metre ötedeki bir tepeye çıktım ve eşyalarımı açtım. 70-200. Tepenin üst kısmındaki konumu sanki tepe üzerinde bulunan taşlarla göz hizasındaymışsınız gibi bir his uyandırıyor.”







Şah mat, boş şişe


(Fotoğraf: Joachim Kopatzki)



Şah mat, boş şişe Joachim Kopatzki'nin yazdığı bu fotoğraf, Girit'teki küçük bir dağ köyünde keşfettiği bir manzaranın anlık görüntüsüdür. Yukarıdan çekilen ve net desenlere sahip görüntüler, uzun süredir galeri fotoğrafçılarının tarzının bir parçası olmuştur. Burada da uygulama çok iyi yapılmış ve aynı zamanda bir hikaye anlatıyor. Satranç tahtasının net tasarımı ile üzerindeki karışık şişeler arasındaki bariz çelişkiyle başlıyor her şey. Bundan önce olanlar ve bundan sonra olacaklar izleyicinin hayal gücüne bırakılmıştır.

Fotoğrafçı, “Geçerken küçük bir köyün kenarında satranç oyununu gördüm. Devam ettim ve yaklaşık beş kilometre sonra dönüp fotoğraf çekmek için geri döndüm” diye anımsıyor.







Çelik Fabrikaları


(Resim: Addi Beck)



Addi Beck, fotoğrafında UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer alan Völklingen Demirhanesini tasvir ediyor Çelik Fabrikaları biraz farklı bir şey. Bina bulanık görünüyor ve neredeyse görülemiyor. Çöküyor gibi görünüyor. Fotoğrafçının çekimine entegre ettiği hareket efekti, evin ve şöminenin boyutlarını öne çıkararak izleyicinin ilgisini çeken bir dinamizm yaratıyor.

“Orijinal görüntü 2020 yılında Völklinger Hütte'ye yapılan bir yürüyüş sırasında çekildi. O zamanlar fotoğrafın odak noktası pas ve yapılar üzerindeydi. Bazı görüntülerin yeniden işlenmesinin bir parçası olarak bu görüntüyü, çok sayıda görüntü nedeniyle 16 format :9'a kırptım. fotoğrafçı bize şunu yazdı: dikey çizgiler ve Photoshop'ta silecek efekti ve beyaz bir çerçeve eklendi.



Cumartesi: Ruhrort
(Fotoğraf: Gernot Schwarz)



(cbr)



Haberin Sonu
 
Üst