Işıklar ve gölgeler böyle çalışır: 19. haftanın görüntüleri

Adanali

New member
Fotoğraf mecazi anlamda “ışıkla resim yapmak” anlamına gelir. Bu haftaki seçkide tüm görsellerde açık-koyu, siyah-beyaz arasında sanatsal bir karşıtlık var. Bazen bu, örneğin bir gölge aracılığıyla açıkça görülebilir, ancak diğer durumlarda etki daha hafiftir. Bu karşıtlığı göstermenin çeşitli teknikleri vardır. Galeri fotoğrafçılarımız bunlardan bazılarını etkileyici bir şekilde gösteriyor.

Duyuru















Gün batımı


(Resim: Kedi mamasıLEICA M11 | 35 mm | ISO 64 | f/1,4 | 1/750 s)



Arka ışık görüntüde yeniden üretilir Gün batımı Yazan Florian Dehn (kedi maması) çok önemli bir rol oynuyor. Fotoğrafçıdan uzaklaşıyormuş gibi görünen kişi, batan güneşe karşı silueti sayesinde sahneye yalnızlık havası veriyor. Bu fotoğrafın çekildiği Büsum'un önündeki Wadden Denizi'nin genişliği de buna katkıda bulunuyor ve ufku uzak gösteriyor. Koyu ön plan ve kalın bulut örtüsü gün batımını çerçeveliyor.







Gölge Oyunu I

Canon EOS R6 II | 158mm | ISO 320| f/7.1 | 1/1250


(Resim: NilsSch)



Kaydınız Gölge Oyunu I ve bunun ardındaki amaç, fotoğrafçı Nils Schulte-Jokiel (NilSch) tarafından en iyi şekilde anlatılmaktadır: “Çekimi oluşturmak için, çoğu zaman olduğu gibi, arka plan kompozisyonuyla başladım. Önemli olan, çekimdeki perspektifi ve kesiti seçmektir. Öyle ki, yalnızca görüntünün mesajı için önemli olan öğeler vurgulanıyor. Deseni arka planla ilgili bir şeyle tamamlamak sabır gerektiriyor. Bir anaokulu sınıfı müzeyi ziyaret ettiğinde şanslıydım ve koşup oynayabildim. En çok bu çekimini sevdiğim küçük bir seri böyle doğdu. Gölgeler izleyiciyi, ışıklar ve gölgelerden oluşan geniş bir sahnenin önündeki sabit nokta olan çocuğa götürüyor.







mavi köşede

Onur Magic5 Pro | 14,9 mm | ISO 50 | f/3.0 | 1/603


(Resim: metapiks)



Mavi köşede metapiks fotoğrafının adıdır ve bir evin ışıkla gölgenin buluştuğu bir köşesini gösterir. Fotoğrafçı görüntüyü Polaroid gibi sunuyor. Güçlü tuğla duvar dokuları ve güçlü renklerle birleşen bu yan yanalık, izleyicinin fotoğrafın nerede çekildiğini merak etmesine neden oluyor. Kesinlikle rengarenk bir ortamda, belki Küba'da Havana'da ya da Fas'ta Chefchaouen'de: Bu köşe kesinlikle her iki şehre de yakışır.







Kuzey Işıkları ve Samanyolu

NIKON D4| 15mm | ISO 8000 | f/2.8 | 15 saniye


(Resim: Wolzow1902)



Çekimde birkaç ışık kaynağı buluyoruz Kuzey Işıkları ve Samanyolu von Wolzow 1902. Batan güneş, Samanyolu ve Kuzey Işıkları arasındaki etkileşim, çeşitli ilham verici renklerle sonuçlanır. Daha koyu olan ön plan, ufku ve yıldızları odaklamaya yardımcı olur. Ancak renklerin sudaki hafif yansıması da görüntünün daha da güçlü görünmesini sağlayan bir unsurdur.

Fotoğrafçı bize yaratımla ilgili şunları yazdı: “Birkaç yıldır Kuzey Işıklarını kovaladığımdan beri, Kuzey Işıklarını ne zaman ve nerede görme olasılığının olduğunu bana bildiren bir uygulama kullanıyorum. Bu sefer de öyleydi sanki İşte o zamanlar KP indeksi yine beşe yükseldi ve en güzel havada Baltık Denizi sahiline doğru yola çıktım, hızla kamerayı kurdum ve Samanyolu Caddesi'nin yeterince kararmasını bekledim. hala düzdü ve ufukta görülebiliyordu […]”







Kötü Segeberg 1964


(Fotoğraf: Konrad Blum)



1964 yazının başı Bad Segeberger Gölü'nün batı kıyısında: “Altıncı sınıftaki sınıfımla (Bremen'den) bir okul gezisinde gençlik yurduna gittim. […]. Fotoğraf 6×6 'Adox' film kamerasıyla siyah beyaz film üzerine çekildi. Negatiflerimi arşivleyip koruduktan sonra, 2000'li yıllarda eski kayıtları dijital hale getirebildim ve bunları hassas bir şekilde düzenleyebildim” diyor Konrad Blum. Kötü Segeberg 1964söz konusu gölün ağaçlarla ve kıyılarla çevrelenmiş görüntüsü açısından dikkat çekicidir.

Ön plan, daha parlak manzaraya maruz bırakılarak karartılır ve çekici bir kontrast oluşturur. Bu, sazlıklara ve su yüzeyine dikkat çeken doğal bir desen yaratır. Fotoğrafçının genç yaşta böyle bir motifi fark etmesinden etkilenebiliriz.







yeşil tepeler


(Fotoğraf: Uschi Hermann)



Fotoğraftaki yan arka ışık yeşil tepeler Uschi Hermann'ın tasarımı, yükseltilerin bir tarafında güzel gölgeler yaratıyor. Bunlar, tepelik yapıyı yumuşak dalgalar olarak tasvir eden düzensiz bir desen oluşturur. Sol üstten sağ alta çapraz parlaklık gradyanı, izleyicinin bakışını görüntü boyunca ışığa doğru yönlendirir.







Kulelerdeki Aşıklar

FUJIFILM X-E3 | 16mm | ISO250| f/8.0 | 1/282s


(Resim: Jaquaro)



Resimde Kulelerdeki Aşıklar Jens Waldhofer (Jaquaro) tarafından hazırlanan bu filmde izleyici iki karşıtlığı keşfeder: siyah ve beyazın yanı sıra modern ve tarihi mimari. Bir yanda gökdelenin büyük cam cephesi yansımasıyla dikkat çekerken, diğer yanda sol alttaki binanın biraz daha koyu renkli kulesi dikkat çekiyor. Ancak bakış kaçınılmaz olarak yukarıya, cam kulenin içinde kayboluyormuş gibi göründüğü aşırı açık gökyüzüne doğru kayar.

Fotoğrafçı fotoğrafını ve ne demesi gerektiğini şöyle anlatıyor: “Biz insanlar Londra'daki tüm bu gökdelenler arasında çok küçük görünüyoruz. Görünüşe göre bunların tek amacı komşu gökdelenleri kulelemek ve gölgede bırakmak ya da en azından cephelerine yansımak – ' gibi. Salatalık' Kornişon burada birçok isimsiz kuleden birinde yansıtılıyor. Geçmişin devleri artık sadece küçük görünüyor ve tüm yeni devlerin arasında kaybolmuş durumda ve onların 'tepeleri' bulutlar tarafından yutuluyor…”

Bu haftanın tüm fotoğraflarına genel bir bakışı burada bulabilirsiniz:



Cumartesi: gün batımı
(Resim: kedi maması)


(cbr)



Haberin Sonu
 
Üst