Karanlıktaki ayrıntılar: haftanın fotoğrafları (24. hafta)

Adanali

New member
Işık fotoğrafçılıkta çok önemli bir rol oynar. Manzara fotoğrafçıları, planlanan konu üzerinde güneşin en güzel etkisini ne zaman göstereceğini titizlikle planlar. Stüdyo fotoğrafçıları hiçbir şeyi şansa bırakmaz ve görüntülerini canlı ve ilham verici hale getirmek için en uygun koşulları sağlamak üzere yapay ışık kaynakları kullanır. Bununla birlikte, ışık resimleri gibi diğer konular ve teknikler mümkün olduğunca az ışık gerektirir.









Geçen haftaki Günün Fotoğrafları, çıplak iç mekan fotoğrafçılığından etkinlik ve mimari fotoğrafçılığa kadar düşük ışıklı fotoğrafçılığın çeşitli örneklerini sergiliyor.

2008’den beri nü ve yatak odalarını fotoğraflayan Kristian Liebrand, Cumartesi günü başladı. Çekimine, yoğun bir şekilde aydınlatılmış bir bölümün etrafındaki siyah bir çerçeve hakimdir. Sonuç olarak, önde duran model adeta bir silüet gibi görünüyor.

Pazar günkü fotoğraftaki fotoğrafçı Karsten Gieselmann’ın da bir mesleği var. Onunla, muhteşem bir şekilde tekrar tekrar sahnelediği merdivenler. Burada bir Münih mahkemesinde bir terazi yakaladı. Gündüz çekilmiş olmasına rağmen, basamakların siyahlığı ve korkulukların beyazı ile güçlü kontrast hakim.

M. Schröder pazartesiden beri bir resim fuarındaydı. 1/8 saniyelik deklanşör hızı, karuselin dinamiklerini yakalar ve zifiri karanlık bir arka plan üzerindeki parlak renkler, atmosferi izleyici için somut hale getirir.

Cuma günü, Dresden’in heybetli Waldschlößchenbrücke’si çalışma haftasının sonunu getirdi. Fotoğrafçı Forstwirt, derin bir perspektiften fotoğraflar çekerken, karanlık ortamı aydınlatılmış bina ile bir araya getirerek güçlü bir görsel etki sağlar.

hafif boya



Peter Lund, Hamburg’da bir ışık resmini fotoğrafladı. Kaydı ve yaptığı işi şöyle anlatıyor: “Görüntü, Nisvican (Nissi) Roloff-Ok ile birlikte yaptığım bir ışık tablosu. Hafencity’de bir galerisi var. Işık nesnenin/öznenin önünde değil, onunla bağlantı kuruyor. BT.

Benim adım Peter Lund ve ben dünyaları ve hikayeleri yakalarım. Bu dünyalardan bazıları inşa edilir, diğerleri gözlemlenir. Kendimi bildim bileli kafamda renkli resimler ve hikayeler vardı. Fotoğraf, benim için her zaman, görüntüler gerçekçi olmasa da, bu görüntüleri gerçeğe dönüştürmek için bir kapı oldu.

90’ların başında Norbert Thoelle için asistan olarak çalışırken, resimlerini genellikle ışıkla boyama ile geliştirdi. Ancak çalışmaları çoğunlukla hareketsiz ve hareketsizdi ve ışık vurgu görevi görüyordu. Ama ışığın kendisi her zaman ilgimi çekmiştir. Sonra Polaroid’ler ve serbest bırakılan flaşlarla insanları boyamaya başladım. Dijital fotoğrafçılığa geçiş yaparken ilgimi çeken yeni alanlar keşfetmeye devam ettim. İnsanlara ışık getirmek istiyorum. Ve hikayelerimi anlat. şu an konu üzerinde çalışıyorum Lightblobb ve küçük bulut.”

gökyüzü ve deniz


Geçen haftaki iki istisnadan biri, Hermi1’in parlak mavi bir gökyüzü altında bir iç avlu yakalayan fotoğrafıydı. Şöyle yazıyor: “Fotoğraf, güzel bir arkadaşımın Viyana’ya ziyareti sırasında plansız çekilmiş. Turist olarak memleketimizi geziyorduk. Otelin iç avlusunun mimarisi, alışılmadık pencere tasarımıyla beni büyülüyor. Ne yazık ki, dışarıda olduğumdan beri. kamera olmadan bu fotoğraf cep telefonuyla çekildi. Geometriyi ve yönü yumuşatmak için görüntünün bir bölümünü biraz hareket ettirdim ve döndürdüm.”

Oldukça kasvetli fotoğraflar serisinin ikinci istisnası, Fransa’da Brittany’deki Quiberon yarımadasında Thomas Bartel tarafından çekildi. Bölgeyi bir fotoğrafçı cenneti olarak tanımlıyor.

Haftanın tüm resimleri aşağıdaki resim galerisinde bulunabilir.



Cumartesi: pencerede özel oda fotoğrafçılığı (gölge oyunu ile çıplak fotoğrafçılık)

Pencerede çıplak çekimler

Fotoğrafçı: Kristian Liebrand

Instagram: Kristianliebrand (Resim: Kristian Liebrand)




c't photography'dan daha fazlası



c't photography'dan daha fazlası




(Fakat)



Haberin Sonu
 
Üst