Konteynere girer girmez, Hamburg baharı uçup gitmiş gibi görünüyor. Kendinizi garip bir dünyaya kaptırıyorsunuz. Ragnar Axelsson’ın fotoğrafın geçici evi PHOXXI’deki kişisel sergisi, kuzeyin donmuş manzaralarını ve donmuş çölün dokunaklı portrelerini gösteriyor. Odalar muhteşem değil ama İzlandalı fotoğrafçı buz gibi Kuzey Kutbu rüzgarını tam anlamıyla yüzünüzde hissettirmeyi başarıyor, fotoğrafları çok yoğun.
PHOXXI, Hamburg’daki geçici fotoğrafçılık evi
(Fotoğrafta: Pia Parolin)
Haziran ayına kadar Deichtorhallen’in yanındaki alternatif salonlarda Uzak Kuzey’deki insanların yaşamlarından fotoğraflar gösterilecek. Axelsson’ın olağanüstü siyah beyaz fotoğrafçılığının ilk retrospektifi.
Fotoğrafçı, izleyiciyi günlük şehir hayatından uzaklaştırıyor ve siyah beyaz fotoğraflarıyla Grönland, İzlanda ve Sibirya’nın dinginliği ve enginliğine dalmasına izin veriyor. İzlandalı, kırk yıldır eriyen donmuş çöllerin ve orada yaşayan insanların sayısız fotoğrafını topladı. Bu özel habitatın güzelliğini ve sertliğini canlı bir şekilde aktarır.
(Resim: Ragnar Axelsson)
Axelsson, İskandinav kültürleri için farkındalık ve hayranlık uyandırmaya odaklanıyor. Manzaralar, insanlar ve kızak köpekleri bu nedenle ön plandadır. Küresel ısınmanın ve hızla eriyen karın, sakinleri ebedi buzun içinde yaşayanları her zamanki geçim araçlarından nasıl mahrum bıraktığını belgeliyor.
buzda hayat
Birçok fotoğraf ince bir minimalizmle yaşar. Belki de beklenmedik ve alışılmadık kompozisyonları, izleyiciyi daha yakından bakmaya teşvik ediyor. Çoğu zaman bir insan sadece bir köşede görülebiliyor, resmin geri kalanı uçsuz bucaksız bir manzarayla dolu. İri taneli baskılar, geçmiş bir dünyanın hala bozulmamış olabilecek tarihi fotoğraflarını anımsatıyor.
Genellikle bulanık, eğik bir ufka sahip etkileyici yakın çekim fotoğraflar, insanların ve köpeklerin yüzlerini gösterir. Bu tür koşullarda yaşamın soğukluğu ve yoksunluğu doğrudan izleyiciye hitap eder.
(Resim: Ragnar Axelsson)
Buz çölünün tuhaf yapıları, pitoresk, neredeyse ezici bir güzellikle doludur. Aşağıdaki görüntüde keskin bir şekilde sınırlanan belirli bir alan arzusunu uyandırıyorlar.
Axelsson sahnelemeden soğuk bölgelerin sakinlerini gösteriyor. Hikayelerini biliyor, defalarca insanlara yaklaştı ve onlarla yaşadı. Yaşam hızları seyrek ama uyumludur. Ancak ziyaretçi, bu hayatın ancak birkaç on yıl daha sürebileceğini biliyor. Buz geri dönülmez bir şekilde geri çekiliyor. Gençler gidiyor.
Fotoğraflar iklim değişikliğini gösteriyor
Ragnar Axelsson, fotoğrafların gücüyle iklim değişikliğiyle mücadele ediyor. Görüntüleri kelimelerden daha yüksek sesle konuşur. Tutarlar, yakınlık yaratırlar, ziyaretçiyi Kuzey Kutbu sakinleriyle birleştirir. Aniden bu dünya artık o kadar garip değil.
(Fotoğrafta: Pia Parolin)
Axelsson’ın stratejisi başarılı: görüntüleri duygulara hitap ediyor. Kişi, bu manzaranın ve kültürün benzersizliğini korumak için koşulsuz arzuyla etkilenmiş ve dolmuş hissediyor. Hamburg Baharı’ndaki sergiden ayrıldığınızda derinden etkilenmiş olarak yeniden ortaya çıkıyorsunuz. Tasvir edilen insanların görünüşleri kalıcı bir etkiye sahiptir.
Phoxxi sergi salonu
(Fotoğrafta: Pia Parolin)
Ragnar Axelsson – Dünyanın erdiği yer
18 Haziran 2023’e kadar Phoxxi, Hamburg’da sergilenecek.
()
Haberin Sonu
PHOXXI, Hamburg’daki geçici fotoğrafçılık evi
(Fotoğrafta: Pia Parolin)
Haziran ayına kadar Deichtorhallen’in yanındaki alternatif salonlarda Uzak Kuzey’deki insanların yaşamlarından fotoğraflar gösterilecek. Axelsson’ın olağanüstü siyah beyaz fotoğrafçılığının ilk retrospektifi.
Fotoğrafçı, izleyiciyi günlük şehir hayatından uzaklaştırıyor ve siyah beyaz fotoğraflarıyla Grönland, İzlanda ve Sibirya’nın dinginliği ve enginliğine dalmasına izin veriyor. İzlandalı, kırk yıldır eriyen donmuş çöllerin ve orada yaşayan insanların sayısız fotoğrafını topladı. Bu özel habitatın güzelliğini ve sertliğini canlı bir şekilde aktarır.
(Resim: Ragnar Axelsson)
Axelsson, İskandinav kültürleri için farkındalık ve hayranlık uyandırmaya odaklanıyor. Manzaralar, insanlar ve kızak köpekleri bu nedenle ön plandadır. Küresel ısınmanın ve hızla eriyen karın, sakinleri ebedi buzun içinde yaşayanları her zamanki geçim araçlarından nasıl mahrum bıraktığını belgeliyor.
buzda hayat
Birçok fotoğraf ince bir minimalizmle yaşar. Belki de beklenmedik ve alışılmadık kompozisyonları, izleyiciyi daha yakından bakmaya teşvik ediyor. Çoğu zaman bir insan sadece bir köşede görülebiliyor, resmin geri kalanı uçsuz bucaksız bir manzarayla dolu. İri taneli baskılar, geçmiş bir dünyanın hala bozulmamış olabilecek tarihi fotoğraflarını anımsatıyor.
Genellikle bulanık, eğik bir ufka sahip etkileyici yakın çekim fotoğraflar, insanların ve köpeklerin yüzlerini gösterir. Bu tür koşullarda yaşamın soğukluğu ve yoksunluğu doğrudan izleyiciye hitap eder.
(Resim: Ragnar Axelsson)
Buz çölünün tuhaf yapıları, pitoresk, neredeyse ezici bir güzellikle doludur. Aşağıdaki görüntüde keskin bir şekilde sınırlanan belirli bir alan arzusunu uyandırıyorlar.
Axelsson sahnelemeden soğuk bölgelerin sakinlerini gösteriyor. Hikayelerini biliyor, defalarca insanlara yaklaştı ve onlarla yaşadı. Yaşam hızları seyrek ama uyumludur. Ancak ziyaretçi, bu hayatın ancak birkaç on yıl daha sürebileceğini biliyor. Buz geri dönülmez bir şekilde geri çekiliyor. Gençler gidiyor.
Fotoğraflar iklim değişikliğini gösteriyor
Ragnar Axelsson, fotoğrafların gücüyle iklim değişikliğiyle mücadele ediyor. Görüntüleri kelimelerden daha yüksek sesle konuşur. Tutarlar, yakınlık yaratırlar, ziyaretçiyi Kuzey Kutbu sakinleriyle birleştirir. Aniden bu dünya artık o kadar garip değil.
(Fotoğrafta: Pia Parolin)
Axelsson’ın stratejisi başarılı: görüntüleri duygulara hitap ediyor. Kişi, bu manzaranın ve kültürün benzersizliğini korumak için koşulsuz arzuyla etkilenmiş ve dolmuş hissediyor. Hamburg Baharı’ndaki sergiden ayrıldığınızda derinden etkilenmiş olarak yeniden ortaya çıkıyorsunuz. Tasvir edilen insanların görünüşleri kalıcı bir etkiye sahiptir.
Phoxxi sergi salonu
(Fotoğrafta: Pia Parolin)
Ragnar Axelsson – Dünyanın erdiği yer
18 Haziran 2023’e kadar Phoxxi, Hamburg’da sergilenecek.
()
Haberin Sonu