Manzara fotoğrafçılığının yönleri: 27. haftanın fotoğrafları

Adanali

New member


  1. Manzara fotoğrafçılığının yönleri: 27. haftanın fotoğrafları

Fotoğrafçılıkta her zaman olduğu gibi ilk adım, kamerayı elime almadan önce konumu ve konuyu seçmektir. Manzara fotoğrafçılığında güzel manzaralardan fazlasını göstermek istiyorsanız daha fazla planlama yapılması gerekir. Bu hafta gördüğümüz gibi, doğru ruh haline ulaşmanın anahtarı da zamanlamadır. Zaman ve ünlü şans da çok önemli bir rol oynamaktadır.


Duyuru










Yarı yarıya









(Resim: İkinci)



İki takım arasındaki net ayrım, Mario Meßer'in (Secundannte) Half and Half adlı resminde görülebilir. Sağdaki bulutlar bunun yarattığı iki dünyayı güçlendiriyor. Arka planda bir orman yangınından geliyor gibi görünüyorlar. Ruh hali açıkça tanımlanamaz çünkü iki taraf karşıtlıklar oluşturur ve sağda sakinlik, solda drama yayar.

“Fikir aslında sadece doğru kısmı yani mor alanı fotoğraflamaktı. Tesadüf bana fırtınada yardımcı oldu ve dönüşte bisikletle bu harika bulutlarla birleşen bu güzel geçişin olduğu bu yere geldim. ” Aşağıya inip bu fotoğrafı çekmeden önce iki kez düşünmenize gerek yok” diye yazdı bize.

enkaz









(Resim: Mauritz (1))



“Fotoğraf İzlanda'nın güney kıyısında çekildi. 1970'lerde düşen uçağa ulaşmak için yumuşak bir lav alanında bir buçuk saat yürümek ve çekimden sonra geri dönmek zorunda kaldım; bu da çok fazla enerji gerektiriyordu. Daha önce enkazın üzerinde durup kendime tekrar tekrar sordum: “Bu nasıl oldu? Ürkütücü bir atmosfer vardı. Bunu görüntüyle ifade etmek istedim”, Mauritz (1) enkazdaki fotoğrafının yaratılışını yansıtıyor.

On bir milimetrelik odak uzaklığı ve düşük perspektif, uçağın kalıntılarının ezici görünmesine neden oluyor. Eksik kokpit ve tahrip edilmiş pencereler distopik atmosferi güçlendiriyor.

Kara bulutlar









(Resim: Mike_FJ)



“Yukarı Frankonya'ya yaptığım geziler sırasında, özel fotoğraf projem olan “Yukarı Frankonya Bölgesi Fotoğrafları” için her zaman olağanüstü motifler ararım. İlgimi çekerek bu gizemli yeri keşfetmeye karar verdim. Dışarıdaki koşullar mükemmeldi: kasvetli bir gökyüzü, alçak Bulutlar mistik bir atmosfer yaratarak burayı daha da büyüleyici hale getirdi. Kaya oluşumları arasında dolaşıp kameramla eşsiz atmosferi yakalamaya çalıştım. Tiefenpölz'deki Stonehenge, İngiltere'deki ünlü Stonehenge kadar bilinmiyor. çekiciliği,” diye anlatıyor Mike Schwalbach (Mike_FJ), Dark Clouds fotoğrafını bu kadar özel kılan şeyin ne olduğunu anlatıyor.

Zingster Yansımaları









(Resim: Thomlange)



Thomas Lange (Thomlange), Zingster Reflexionen fotoğrafını neredeyse her yıl katıldığı çevre fotoğrafçılığı festivali Horizonte'de çekti. “Cumartesi akşam geç saatlerde güzel bir hava ve klasik bir gün batımı olasılığını vaat ettiğinden, kamera ekipmanımı plaja götürdüm. Arkadan aydınlatmalı uzun pozlama, 4,5″ büyük bir durdurucu içeren güçlü bir gri filtre gerektiriyordu. serisi deneysel olarak oluşturuldu. Bölünmüş ışın yolunun olağanüstü etkisi ancak daha sonra ekranda görüntülendiğinde belirginleşti” diyor.

Güneş ve suyun yumuşak yüzeyi, yalnızca akşamları sahilde yaratılabilecek rahatlatıcı bir atmosfer yaratır.

Ayın Doğuşu









(Resim: kamera66)



Volker Lamp (camera66) ayın doğuşu fotoğrafı için farklı bir yaklaşım benimsedi. “Gözlem noktam yaklaşık 50 m daha aşağıda olduğundan ve dolayısıyla yükselen ay giderek daha fazla görülebildiğinden, tepesinde ladin veya köknar ağaçları bulunan bir dağ silsilesinde ayın doğuşunu pratik olarak doğrudan gözlemleyebiliyorum. Ağaç tepeleri net çizgiler oluşturuyor ve görüntüyü güzel bir şekilde bölüyor. […] “Dolunayın ağaçların tepelerine yeni ulaştığı ve güzel bir ışık aurası yarattığı çekimi en çok beğendim” diyor.

Sahne inanılmaz bir sakinlik yayıyor ve aynı zamanda iç karartıcı bir şeyler de içeriyor. Bu, küçük ışık noktasını çevreleyen karanlık tarafından sağlanır.

Alpler üzerinde gün batımı









(Resim: Holysh0t)



Galeri fotoğrafçısı Holysh0t, “Alplerde Gün Batımı” fotoğrafında dağların karla kaplı kayalarına vuran sıcak yan ışığı kullanıyor. Kayaların gri rengiyle güneş ışığının kontrastı adeta sıcaklığı hissettiriyor. Ayrıca ön plandaki su, biraz daha uzun maruz kalma süresi sayesinde kompozisyona ilave bir dinamizm kazandırır.

şelale









(Fotoğraf: Uschi Hermann)



Uschi Hermann'ın Şelale tablosunda saf drama bulunur. Sanki çarpan dalgalar her an kayanın üzerindeki kişiyi alıp götürecekmiş gibi görünüyor. İlk bakışta manzara, fırtınalı bir denizdeki akıntıya benziyor. Aslında Ren Şelalesi bu dramatik fotoğrafın çekildiği yer. Avrupa'nın en büyük üç şelalesinden biridir.

Bu haftanın tüm fotoğraflarına genel bir bakışı burada bulabilirsiniz:



Cumartesi: Yarı Yarısı

Sony Alfa 7II | 24 mm | ISO 100 | f/11 | 1/125
(Resim: İkinci)




()
 
Üst