Manzaralar, aşk ve köpekbalığı: Haftanın fotoğrafları (38. hafta)
İnsanların bir görevi nasıl farklı şekilde çözdüklerini görmek her zaman heyecan vericidir. Örneğin, birkaç kişi bir tekne yapsaydı, muhtemelen kağıttan teknelerden kayıklara kadar her şey dahil olurdu. Fotoğrafçıların da bir konuyu ele alırken bambaşka yaklaşımları vardır. Fotoğrafçılarımız bu hafta özellikle iki şeyden endişe duyuyorlardı: aşk ve güneş ışığı.
Duyuru
Aşk
Addi Beck, “Aşk Mektubu” adlı kolajıyla olağanüstü bir duygusal durum sergiliyor. Fotoğrafçının kendisi, bir dizi fotoğrafın yaratılmasının kendisini bir zamanlar böyle bir durumda bulmasından kaynaklandığını iddia ediyor. Kartın kırmızı rengi, hangi duyguların dahil olduğunu açıkça gösterir. Ancak mektubun farklı versiyonları arasında yaşananları her izleyici farklı yorumluyor. Bu, diğer galeri sahiplerinin bu eser hakkındaki yorumlarında da görülmektedir.
Heike Maier’in Aşk resmi ise siyah beyaz bir kreasyon kullanıyor ve ekteki kilitlerin yapıları ve desenleri sayesinde daha etkili. Fotoğrafçı bize çalışmaları hakkında şunları yazıyor: “Köln’deki Hohenzollern Köprüsü’nden geçtik ve birçok kale gördük. Daha sonra birkaç fotoğraf çektim. Bu tam ön kısım en önemlisiydi. Daha sonra dokuların daha iyi ortaya çıkması ve bunalmış hissetmemeniz için bunu SW’ye dönüştürdüm.”
Güneşli görünüm
Gün doğumu sırasında, galeri fotoğrafçısının ağaç kurbağası kumsalın yakınındaydı ve kumulların tepesine tırmanırken kompozisyonunu fark etti. Kendisi bu durumu şöyle anlatıyor: “Önümüzde kumulun gölgesi, güneş henüz alçaktaydı. “Küçük hazineler,” diye düşündüm, “rengarenk mücevherler.” Şeritlerin kaybolmaması için kamerayı eğrilik olmadan sadece dikey olarak deforme ettim.” Ayrıca fotoğrafının tasarımı ve mesajı için de net bir yaklaşıma sahipti: “Uluslararası kamera hareketi veya jest fotoğrafçılığı genellikle “Adım adım” yapmaz. konsantrasyonla çok zaman harcıyorum. Ruh halleri de dahil olmak üzere duyguları gösteren görüntüler yaratmak istiyorum ve durumları yabancılaştırmayı ve onları yeni bir şekilde görmeyi seviyorum. Küçük bir hazine olan imajıyla bunu başardığını düşünüyoruz.
Alois Nagl (NAlois) da sabahın erken saatlerinde Portakal Denizi’nin fotoğrafını çekti. “Bir sabah Danimarka’da tatildeyken Slettestrand’daki Jammerbucht’ta güneşin doğuşunu fotoğrafladım. Sahilde gün doğumundan sonra suyun üzerindeki altın rengi ışığı yakalamayı başardım. Fotoğrafı çekerken yavaş bir seri ile çalıştım ve en güzel su sıçramalarının olduğu fotoğrafı seçtim” diyor görüntünün oluşumuyla ilgili. Burada da güneş görüntüye kendine has bir atmosfer kazandıran belirleyici faktör. .
Galerinin fotoğrafçıları arasında erken kalkan bir diğer isim ise Enrico Sporleder (ES Fotoğraf Galerisi). Fotoğrafını yazın sonlarında, sabahın erken saatlerinde, biçilmemiş bir tarlada çekmişti. Uzaktaki sis, yükselen güneşle birlikte görüntüye cennet gibi ve rahatlatıcı bir atmosfer kazandırıyor.
Galeri fotoğrafçısı Dave-Derbis, görüntünün kompozisyonunda farklı bir yaklaşım benimsedi ve diğer üç fotoğrafçıdan farklı olarak batan güneşe ve altın saat etkisine odaklandı. Kuzeydeki Yaz fotoğrafı Norveç’in Senja adasında çekildi. Görüntünün içinden kıvrılarak geçen nehir, gözü dağlara ve buradaki genel atmosferin de sorumlusu olan güneşe yönlendiriyor.
Köpekbalığı uyarısı
Sadece metapix’teki Shark görseli bu seçimde biraz yersiz. Serayı andıran binanın kırık cephesi köpekbalığının sırt yüzgecini andırıyor. Fotoğrafçı, fotoğrafçılıkta bazen gizli motifleri bulmak için çok yakından bakmanız gerektiğini çok iyi gösteriyor.
Aşağıdaki resim galerisinde haftanın tüm fotoğraflarına bir bakışta bakın:
Cumartesi: Aşk
(Fotoğraf: Heike Maier)
(cbr)
Haberin Sonu