Normal olarak Retro Nikon ve AI – 33/2023 haftasının fotoğraf haberleri
Yine Nikon, ama bu sefer iyi bir haberle. Aylardır söylentileri dolaşan Nikon Z f’nin ilk görüntüleri Nikonrmours’ta gün yüzüne çıktı. Ancak, konunun ne kadarının gerçekte doğru olduğu belli değil. Ne de olsa bu sefer Z8’deki bir şey kırıldığı veya takıldığı için bir geri çağırma değil.
Duyuru
Z f, tam çerçeve Z fc olabilir
Ancak yayınlanan üç fotoğrafın nereden geldiği belli değil. Gerçeklerse, yalnızca kamera hakkında daha önce şüphelenilen şeyi doğruluyorlar: retro tasarımlı, stabilize tam çerçeve sensörlü aynasız bir model olduğu söyleniyor, tabiri caizse Nikon Z fc’nin ablası. Modern fotoğrafçıların analog modeller gibi bir anda ellerinde bir şans olmasın diye, vlog trendinden dolayı kulp olarak küçük bir çıkıntı ve katlanabilir bir ekran var. Aksi takdirde, Z f’den alışık olduğunuz arkadaki oluklu tekerlekler ve düğmelerle tamamlanan kontroller oldukça klasiktir. Nikon söylentilerinden gelen doğrulanmamış bilgilere göre, kameranın 24 megapiksel sensöre sahip olduğu ve yaklaşık 1200 ABD Doları’na satılması bekleniyor. Bu nedenle, üreticinin resmi olarak ne açıklayacağı görülmeye devam ediyor.
Luminar Neo, güçlü AI özelliklerine kavuşuyor
Belki de Nikon Zf görüntüleri, genellikle AI olarak bilinen üretken AI kullanılarak da oluşturulmuştur. Bugün artık onu dışlayamazsınız. Ve tamamen yapay görüntülere ek olarak, gerçek fotoğraflara rötuş yapmak giderek daha kolay hale geliyor. Photoshop’un mevcut beta sürümlerinden sonra genişletilmiş özellikler de Luminar Neo’ya taşınıyor. Eylül ayında ilk olarak, bir görüntünün tüm pozunu düzenlemek için kullanılabilen “Studio Light” var. Bunu Lightroom gibi ham geliştiricilerle düzenli olarak yapan herkes, önceki otomatiklerin sınırlamalarını bilir. Ve “Perfectly Clear” gibi eklentiler genellikle çok ileri gider.
Dolayısıyla, AI desteğiyle bile bir görüntünün nasıl görünmesi gerektiği, editörün zevkine ve amacına bağlıdır. Luminar Neo’nun daha sonra alacağı diğer yeni işlevlerle, fotoğraf ile icat edilen görüntü arasındaki çizgi daha az belirgin hale geliyor: “WaterBooster” ile kahverengi bir nehir hızla güzel bir yeşile dönüyor ve Photoshop gibi, görüntüler içerikle kenarlara kadar genişletilebiliyor. fotoğrafın öznesinde bile yok. Bu nedenle, bu tür görüntüleri etiketleme zorunluluğu giderek daha önemli hale geliyor.
AI değişikliği normaldir
Duyuru
Adobe’den sonra çok daha küçük bir rakibin bu kadar güçlü işlevleri hızlı bir şekilde uygulayabilmesi, yapay zeka aracılığıyla tam rötuş yapmanın da yeni normal olduğunu kanıtlıyor. Fotoğraf siparişi veren veya profesyonel olarak kullanan herkes bu nedenle kendilerine her zaman şu soruyu sormalıdır: Görüntü nasıl işlendi? Bununla ilgili doğru olan nedir ve bir yapay zeka ne buldu? Bu, pozlama, renkler ve kırpma gibi önceki işlemlerin çok ötesine geçer.
Leica Q3 için hata düzeltmesi
Ayrıca köşemizin yaz tatilinden bir ek sunmak zorundayız: sadece Nikon’un kalite sorunları yok. Artık mekanikle değil, yalnızca yazılımla da olsa Leica ile ilgileniyorlar. Q3 için onaylandığı gibi, bir kameranın artık kapatılamaması hala can sıkıcı. Etkisi şuydu: Leica, ancak pil kısa bir süreliğine çıkarıldığında tekrar kullanılabilmesi için kapatıldığında çöktü. Bu kötü havalarda olduğunda can sıkıcı.
Öte yandan, kamera için yalnızca birkaç haftadır kullanılabilen, hata açıklamalı bir aygıt yazılımı 1.2.0 var. Q3 ürün sayfasında bulunabilir. Bu güncelleme, kullanıcıların görüntüleri görüntülerken kameranın çökmesine neden olduğunu bildirdiği başka bir hatayı henüz düzeltmedi. Henüz her iki etkiyi de yeniden oluşturamadık çünkü test cihazımız hâlâ çok uzakta.
Cadde üzerinde 920 adet tarihi kaydırak bulunmaktadır.
Ancak bu hafta sonu için, San Francisco’nun daha önce bilinmeyen birçok tarihi fotoğrafını içeren uzun bir okuma için özel bir önerimiz var. Burada spoiler vermemek zor, çünkü: fotoğrafların türü – düzgün bir şekilde saklanan, çerçevelenmiş Kodachrome slaytları – arkalarındaki hikaye için en az konumları kadar – sokaktaki büyük çöpler arasında – ve özellikle fotoğrafçının kimliği kadar önemlidir. .
Önce San Francisco Chronicle makalesini, ardından Petapixel’in daha sonra olanlarla ilgili özetini okumak iyi bir fikirdir. Her şey, neredeyse tanınmayan ancak fiziksel medyaya sahip profesyonel bir fotoğrafçı olarak, çekimler yapıldıktan 50 yıl sonra bile nasıl övgü alabileceğinizin güzel bir örneği. Ve belki de iyi resimlerin hala sergilenmesi gerektiğinden. Artık kimsenin para ödemediği bir sabit sürücüdeki, SSD’deki veya buluttaki veriler kadar kolay kaybolmazlar.
(cbr)
Haberin Sonu