Odak tuzakları ve yanlış fotoğrafçılar – 22/2023 haftasının fotoğraf haberleri

Adanali

New member


  1. Odak tuzakları ve yanlış fotoğrafçılar – 22/2023 haftasının fotoğraf haberleri

Hâlâ Şubat köşemizin alt başlığı olan “Sahte Fotoğrafçı” ana konu haline geldi: üretken yapay zekayla, yaygın olarak yapay zeka olarak bilinen, görüntü oluşturma değişiyor. Fotoğraflardan değil, çünkü değiller. Şubat ayında, tamamı Midjourney ile oluşturulan, özellikle gösterişli portrelerle dikkat çeken tek bir Instagram hesabıydı.









Bunlar eskiden var olmayan insanlardı, ancak artık herkes abonelik için ödeme yaparak kurgusal durumlarda ve ortamlarda kendisinin veya diğer gerçek insanların fotoğraflarını oluşturabilir. En azından başlangıç Photo AI’nın vaat ettiği şey bu. Yeni olan, eğitim verilerini kendiniz sağlamanızdır. Şimdiye kadar bu sadece Dall-E, Midjourney veya Stable Diffusion gibi tekliflerle dolaylı olarak mümkündü. Ancak Photo AI, açıkça fotoğraf çekimlerinin yerini almayı vaat ediyor: birkaç düzine gerçek fotoğraf yükleyin, AI’yı eğitin, ardından istenen görüntüyü istemlerle tanımlayın.

Gerçek insanların AI görüntüleri risklidir


İstismar potansiyeli açıkça çok büyük. Bu nedenle şirket, oldukça gizli hüküm ve koşullarında hizmetle birlikte çıplaklık ve pornografi oluşturulmasını yasaklar. Ve yüklenen resimlerin haklarına sahip olduğunuzu tek bir tıklama ile onaylamanız gerekir. En azından bu tıklamaya kadar, çünkü Photo AI’ya sunulan ve onunla oluşturulan her şey aynı zamanda start-up’a aittir. Yani mesele sadece üyelikler yoluyla hızlı para kazanmak değil, aynı zamanda gerçek insanlardan giderek daha fazla eğitim verisi almaktır.

Bu nedenle, bu tür teklifleri kullanan herkes, gerçek kişilerin temsilleri üzerindeki kontrolünden tamamen vazgeçer. Bunu yıllardır kendi fotoğrafları için yapan bir hedef grup var: Etkileyenler. Bu ciddi kendi kendine pazarlamanın bir kısmı, etkileyicilerin tanıtımını yaptığı ürün ve hizmetleri tüketerek lüks içinde tatmin edici bir yaşam sergilemekle ilgilidir. Görüntüler genellikle aynıdır, örneğin “Sonsuzluk Havuzu” sahnesinde bahsedilen Königssee’deki küçük yüzme havuzu gibi “Instgrammable Locations”ı düşünün. Neredeyse aynı fotoğraf için yıllarca istila edildi, tabiatı koruma alanı zarar gördü, ta ki yetkililer burayı 2021’in ortalarında kapatana kadar. Photo AI gibi yapay zeka teklifleri sayesinde, “egzotik” konumlardaki görüntülerin daha da benzer olması gerekiyor. Etkileyicilerin, yapay zeka görüntülerinin olası yoğun kullanımı nedeniyle uzun vadede kendilerine zarar vermesi mantıklıdır.

Doğal zeka – Nikon, AI görüntülerini eğlenceli hale getirir


Nikon’un yakın zamanda Peru’da başlattığı ve gerçek fotoğraflar içeren bir kampanya, doğanın fotojenik temsillerine odaklanıyor. Kampanyanın başlığı bile çok ironik, “Doğal Zeka” yapay zekanın alternatifidir. Ayrıca görüntülerin Circus Grey Peru ajansı tarafından yazılan başlıkları da yer alıyor. Doğa fotoğrafını yaratması gereken bir görüntü oluşturucu isteminin nasıl görünebileceğini açıklarlar. Örneğin, İzlanda’daki Reynisfjara’nın siyah kumlu plajının bir görüntüsü şu öneride bulunur: “kış mevsiminde deniz kenarında gerçekçi bir Minecraft uçurumu”. Metin-görüntü makası burada komediyi sağlıyor, çünkü kumsalın kasvetli manzarası Minecraft’ın parlak renkli grafiklerini uzaktan bile anımsatmıyor. Yalnızca kaya yapıları, oyunun kasıtlı olarak pikselleştirilmiş tasarımına benziyor. Ajansın kreatif direktörü Charlie Tolmos, bir YouTube videosunda baskının ve posterin motiflerini detaylandırdı.


Kampanya, Nikon gibi bir şirketin, birdenbire herkes yapay zeka ile ilginç görüntüler oluşturabilecekken, fotoğraf makinesi ve aksesuar satışından endişe duyduğunu açıkça gösteriyor. En azından profesyonel arenada, Nikon’un ücretsiz üretici yazılımı güncellemeleriyle rotasında kalması durumunda uzun süre korkacak çok az şeyi var. Z 9’un dördüncü ana versiyonu bu hafta piyasaya sürüldü ve odaklama da dahil olmak üzere üst düzey kameralar kullanılırken tamamen yeni çalışma teknikleri sağladı.

Odak tuzaklarına sahip Nikon Z 9


Bu terim, analog fotoğrafçılık çağında, otomatik odaklama çalışır çalışmaz otomatik çekimi tanımlamak için zaten kullanılıyordu. Daha doğrusu, optik hareket algılamadan bahsetmeliyiz çünkü yangın tuzağı genellikle önceden seçilmiş bir modeldeki değişikliği algılamak için kullanılıyordu. Otomatik netleme tarafından ölçülen mesafe değişirse – cck – kamera bir fotoğraf çeker. Dijital dünyada artık yapışkan şeritler ve kablo bağları ile uğraşmak yok, yazılım bunu hallediyor. Ve Z 9 söz konusu olduğunda, zaten var olan AI çalışır: tetikleme kriteri olarak yalnızca mesafe değil, aynı zamanda bir konu da belirlenebilir. Bu, örneğin insanların gözlerine çok hassas bir şekilde odaklanmak için artık diğer üreticiler tarafından da kullanılan makine öğrenimine dayanmaktadır.

Manzara olarak hemen göze çarpan şey, zaten Nikon’un bir alanı olan spor fotoğrafçılığıdır. Televizyondaki futbol yayınlarında kale arkası sahnelerini izleyen herkes, onlarca yıl önce antenli kameraları görmüş olmalı. Bunlar genellikle şüphe üzerine manuel olarak tetiklenirdi. Bugün, her oyuncu için sadece kale önündeki sahnelerini tam otomatik olarak kaydeden ayrı bir tane oluşturabilirsiniz. On Z9 gövdesi kasaya 60.000 Euro dökerse Nikon kesinlikle mutlu olur. Hücum takımının sahasındaki her oyuncu için bir kamera, büyük fotoğraf ajansları için bile gereksizdir. Daha küçük şirketler için, özellik değerini kanıtlarsa, ikinci kamera yalnızca bir fotoğrafçının kendi başına daha fazla perspektif alması gerekiyorsa çekici bir seçenektir.

Özçekim aynalı Instax SQ20


Bu kadar yüksek teknoloji ve sanallık ile dokunabileceğiniz fotoğraf kaçırılmamalıdır. Fujifilm’in renkli Instax şipşak kamera serisi son yıllarda şipşak fotoğrafçılığı yeniden canlandırdı, ancak marka aslında 1998’den beri ortalıkta. Gümüş vurgulu siyah gövde, hemen 60’ları ve 80’leri akla getiriyor. Selfie’ler, böyle adlandırılmasalar bile, her zaman anlık fotoğrafların nedeni olmuştur. Ve ekran önü dijital teknolojisi, 160 dolarlık bir kamera için neredeyse bir seçenek olmadığından, Instax’ın merceğin yanında küçük bir aynası var. Tipik sosyal özçekimler, fotoğrafları kimin ciddiye aldığını da gösteriyor: insanlar doğrudan akıllı telefon ekranının ortasında olmayan kameraya bakıyor.

Leica SL2 yeni görünümüyle


Retro’nun markanın çekirdeğinin bir parçası olduğu Leica bile artık bir kameranın neye benzediği sorusundan kurtulamıyor. Yeni renk varyasyonları en çok Leica’da görülüyor, ancak yeni SL2 sadece “retro!” Gümüş anodize taban ve kapak, siyah kısımlar için suni deri, tüm bunlar Leica R ve M serisinin efsanelerini anımsatıyor.Ancak içerideki teknoloji o kadar da eski değil çünkü SL2 sadece 2019’da ortaya çıktı ve değişmeden kaldı. yeni görünüm Pazarın genel gelişimi göz önüne alındığında, gümüş model için 300 Euro’luk ek ücret makul. Kesinlikle hayır: Tam çerçeve karoseri 7.100 Euro’ya mal oluyor.


(cbr)



Haberin Sonu
 
Üst