Pek çok yol pek çok varış noktasına çıkar: 28. haftanın fotoğrafları

Adanali

New member


  1. Pek çok yol pek çok varış noktasına çıkar: 28. haftanın fotoğrafları

Siluetler, kılavuzlar veya üçte birler kuralı, fotoğraflarınıza şekil vermek için fotoğrafçılıkta kullanabileceğiniz tekniklerden sadece birkaçıdır. Galerideki fotoğrafçılarımız çok çeşitli yaklaşımlar seçmiş ve bunları etkileyici bir şekilde sergiliyorlar. Deneyin ve yorumunuzu galeriye yükleyin. Sonuçlarınızı sabırsızlıkla bekliyoruz.


Duyuru










Platform 8








Platform 8


(Resim: diyetarein)



Dieter Einsiedler (dieterein) resimlerinde “çerçeve içinde çerçeve” yaklaşımını kullanıyor. Bu teknik, görüntüdeki belirli bir noktaya dikkat çekmeye yönelik klasik bir yaklaşımdır. Bu durumda fotoğrafçı bunu gölgelik ve platformun zemini aracılığıyla başarmıştır. Bu durum dikkatleri trenlere ve soldaki iki kişiye çekiyor.

Görüntünün ardındaki fikrini kendisi şöyle anlatıyor: “Tren yola çıkmaya hazır. İlk yolcular geliyor, trenin kapıları açık, trenin makinisti yolculuğun nereye gittiği ve sebebinin ne olduğu konusunda bilgi vermiyor. Bana göre fotoğrafın çekildiği an ve durum sadece trenin tarifeli kalkışını değil, beklentilerle dolu bir geleceğe doğru yeni bir yolculuğun başlangıcını temsil ediyordu. resmin izleyicisine, ama aynı zamanda onlara kendi fantezileri için alan bırakmak.”

başlangıç ve son








başlangıç ve son


(Fotoğraf: Lula)



Detaylar görseldeki en önemli unsurdur başlangıç ve son Lutz Lange (Lula) tarafından. Odak noktası ellerin çizgileri ve aralarındaki temastır. Güçlü kenar ayrıntısı etkisi aynı zamanda dikkati görüntünün merkezine de çekiyor. Fotoğrafçı bize şunları yazdı: “Fotoğraf, büyük büyükbaba, torununun torunuyla ilk kez karşılaştığında çekildi. Küçük kız cesurca büyük büyükbabanın parmağını yakaladı ve fotoğraf fikri aklıma kendiliğinden geldi.”

GI Teaser: Sinemanın İkonları








GI Teaser – sinema simgeleri


(Resim: Dermaeus)



“Fotoğraf, 22 Temmuz 2024'te gerçekleşecek olan güncel GI'nin (Ortak Yorum) bir parçası ve mezesidir. Konu 'Film İkonları'dır ve bu şu anlama gelir: İlk bakışta bir filmle ilişkilendirdiğiniz bir fotoğraf çekin. Odak noktası sanatsal veya teknik mükemmellikten ziyade eğlenceye odaklanıyor ve bu nedenle GI için çektiğim teaser fotoğraflarının çoğu, buna da dahil, sadece cep telefonumla çekildi,” diyor Thomas Bartel (dermaeus) fotoğrafı için.

Yukarıdan seçilen perspektif, kutunun içindekileri açıkça görünür kılıyor ve başrolde Tom Hanks'in olduğu Forrest Gump filminin en ünlü iki özelliğini gösteriyor.

Dinamik V1








Dinamik V1


(Fotoğraf: Antonio Giovanni Galle)



Antonio Giovanni Galle, imajını oluşturmak için karanlık sunum ve hareket bulanıklığını kullandı Dinamik V1 tasarlamak. “Fotoğraf geçen yıl Kasım ayında Nürnberg'in eski kentinin dış duvarlarında çekildi. Nürnberg tramvayının Gibitzenhof 4 numaralı hattını gösteriyor. Bu fotoğrafla şehir yaşamının hareketini ve enerjisini yakalamak istedim” diyor.

Bu kesinlikle başarılıydı, çünkü kendinizi bulutlu bir öğleden sonra hafif raylı sistemin yanınızdan geçtiği bir durumda hayal edebilirsiniz.

Hırçın








Hırçın


(Resim: Zika)



Kuşun fotoğraftaki yansıması Hırçın Jan Rothe'nin (Zika) yazdığı, gerçekten dikkat çekiyor. Aşırı pozlanmış arka plan bunu güzel bir şekilde vurguluyor ve dikkati asıl konudan uzaklaştırmıyor. Yansıma, görüntüye ek derinlik kazandırır ve yansıma olmadan olduğundan çok daha ilginç görünür. Fotoğrafçının anlattığı gibi hayvan önce tüylerini biraz salladı, sonra ona bu görünümü verdi.

Yaratılış hakkında bize şunları yazıyor: “Fotoğraf, göç sırasında kuşların ilgisini çeken çok sayıda sığ göletin bulunduğu Amsterdam yakınlarındaki Kuzey Hollanda'da bir tatil sırasında çekildi. Ne yazık ki orada fotoğraf çekmek o kadar kolay değil çünkü siz buraya yakınsınız. Suya alçak bir konumdan fotoğraf çekmek için yaklaşamıyorum ve yaklaşmamalıyım. Yukarıdan manzara gürültülü bir arka plana yol açıyor, bu yüzden kırışıkları gözlemlemekten çok mutlu oldum ama fotoğraflar pek iyi değildi.” yıl sonra, parlak bir arka plana sahip, çok az sayıda yüksek anahtar geliştirmeyi deneme fırsatım oldu ve sonuçtan biraz şaşırdım.”

Bulutlar, gökyüzü ve bir ağaç.








Bulutlar, gökyüzü ve bir ağaç.


(Resim: Thomas Brahtel)



Thomas Brahtel fotoğrafından bahsediyor Bulutlar, gökyüzü ve bir ağaç.: “Ulm'da yürürken çektim çünkü manzaranın dramatik etkisi beni anında etkiledi. Bunu desteklemek ve kabarık bulutları vurgulamak için özellikle dar bir pozlama kullandım. Ayrıca çevreyi temsil etme fikri beni yönlendirdi. Ulm şehir surlarının “biraz farklı bir şekilde”, belki de neredeyse bir kağıt kesiği gibi.”

Bu başarılı oldu. Hem arka plandaki bulutlar hem de ağacın silueti en iyi şekilde gösterilmektedir.

Silonun girişi…








Silonun girişi…


(Resim: Claus-labenz)



Silonun dolum görüntüsü nedeniyle Claus-Labenz'in genel görüntüsü oldukça minimalist görünüyor. Bu, cephenin ve merdivenlerin detaylarına ve inceliklerine güçlü bir ilgi yaratır. Burada, fotoğrafı çekilen nesnenin veya konunun bazı kısımlarının fotoğraflanan bölümün kenarının dışına çıkmasına izin verme tekniği estetik olarak kullanıldı. Benzer şekilde, siyah beyaza dönüştürmek, malzemelerin dokusunun vurgulanmasına ve dikkat dağıtıcı renklerin ortadan kaldırılmasına yardımcı olur.

Bu haftanın tüm fotoğraflarına genel bir bakışı burada bulabilirsiniz:



Cumartesi: peron 8
(Resim: diyetarein)



()
 
Üst