Photopia: sahne toplantısı ve fotoğraf sergisi | merhaba çevrimiçi

Adanali

New member


  1. Photopia: sahne toplantısı ve kamera sergisi

Bu yıl üçüncü kez düzenlenen Photopia, çok sayıda fotoğraf tutkununu Hansa şehrinin sergi pavyonlarına çekti. Önde gelen üreticilerin en yeni kamera ve lenslerine ek olarak, başka birçok ilginç teklif de vardı. Ziyaretçilere bir dizi konferans, sergi ve etkileşim fırsatı sunuldu.

Duyuru










Ziyaretçiler için


Photopia, fotoğraf meraklıları için bir zorunluluktur. Favori kamera üreticinizin ürünlerini deneme ve fuar standında uzmanlarla konuşma fırsatı bir artıdır. Kendinizin de fotoğraf çekebileceğiniz çok sayıda canlı ders ve atölye çalışması da ilginç paylaşımlar sunuyor. Ayrıca bazı mini fotoğraf stüdyoları da vardı ve Canon en sevdiğiniz fotoğraf için ücretsiz baskı hizmeti bile sunuyordu.

Büyük fotoğraf makinesi ve lens üreticilerinin yanı sıra fotoğrafçılıkla ilgili birçok ürünü sergileyen ve sunan daha küçük katılımcılar da vardı. Örneğin Hamburg’daki fotoğraf mağazası Khrome, retro görünümlü standıyla analog fotoğraf tutkunları için adeta bir cennetti.

Elbette görülecek fotoğraf sergileri de vardı. Bazen onları biraz aramak zorunda kalsanız da, bulduğunuzda çoğu ilham kaynağı oldu. Yapay zeka konusu ve çok sayıda fotoğraf yarışması burada temsil edildi. Yani fotoğraf sergileriyle ilgilenen herkes burada parasının karşılığını alıyor.

Üreticiler için


Büyük yapımcılara da Photopia hakkında ne düşündüklerini ve ruh hallerini sorduk. Fuar kavramının sizin için ne anlama geldiğini ve Photopia 2024’e dair beklentilerinizin neler olduğunu bilmek istedik.

Neredeyse tüm üreticiler, ticari fuar formatının kendilerine müşterileriyle, yani ürünlerinin kullanıcılarıyla kişisel temas kurma fırsatı verdiğini bildirdi. Bu, her şeyden önce, tüm stantlarda gözlemleyebildiğimiz geniş yelpazedeki tavsiyelere yansıdı. Bilgi standında soruları yanıtlamak için genellikle üç ila sekiz çalışan bulunurdu. Sadece Leica normların ötesine geçerek çalışanlarının açık alanda ziyaretçilerle etkileşime girmesine izin verdi, bu da deneyimi daha da kişisel hale getirdi.

Ancak bireysel üreticiler için doğrudan temasın bu kadar önemli olmasının nedenleri farklılık göstermektedir. Canon ve Leica için topluluk çok önemli. Sony hem profesyonellere hem de tüketicilere hitap etmek istiyor ve OM System yeni markanın oluşumuna büyük önem veriyor. Hepsinin ortak noktası ürünlerini somut hale getirmek istemeleri ve dijital ürünler sunmanın yanı sıra somut bir marka olmayı da istemeleri.

Photopia 2024 ile ilgili tüm üreticilerden olumlu yanıtlar aldık. Nikon, Lumix ve Leica kesinlikle katılmak istiyor. Diğer üreticiler bize trendin çok olumlu olduğunu ancak henüz kesin bir cevap veremediklerini söylediler. Ancak fuarın 2022’den 2023’e kadar daha da büyüyeceği konusunda fikir birliğine varıldı. Etkinlik bir önceki yıla göre daha iyi organize edildi ve pek çok kişi ziyaretçi sayısında da artış kaydetti. Şu anda yayınlanan ziyaretçi sayıları üreticilerin olumlu değerlendirmelerini doğruluyor: 20.000 ziyaretçi ile bu sayı bir önceki yıla göre iki katına çıktı.

Photokina’nın değiştirilmesi mi?


Photokina’nın nihayet 2020’de kapanmasının ardından Photopia, çok daha küçük ölçekte de olsa, yerini alabilecek tek fotoğraf fuarı gibi görünüyor. Önceki önde gelen ticaret fuarının devasalığından ve uluslararasılığından çok uzak, ancak potansiyel var. Photopia’nın gelişme yönü doğru görünüyor. Halen Almanya ve çevre ülkelerden gelen fotoğraf meraklılarının popüler buluşma noktasıdır. Ama fuarın daha uluslararası hale gelmek istiyorsa mutlaka boyutunun ve kapsamının artması gerekiyor. Katılımcılar arasındaki olumlu havayı göz önüne aldığımızda bu bize çok da abartılı gelmiyor. Bu yıl fuara katılan herkes bu güzel atmosfere bizzat şahit oldu. Gelecek yıl ziyaret etmek herkese şiddetle tavsiye edilir. Olumlu gidişat, 2024 yılında da sektörün önemli temsilcilerinin sahalarda bulunacağını gösteriyor.

Photopia, Polaris Convention’a paralel olarak 10-13 Ekim 2024 tarihleri arasında Hamburg’daki sergi salonlarında gerçekleştirilecek. Polaris tamamen oyun ve Asya pop kültürüyle ilgilidir. Fotoğrafla bağlantısı hemen belli olmasa bile böyle bir kombinasyon ilginç olabilir. Çünkü hedef kitle birçok üretici için caziptir ve gözden kaçırılmaması gerekir. Bu da ziyaretçi sayısında artışa neden olabilir.

Aşağıdaki resim galerisinde fuardan bazı izlenimleri bulacaksınız:



(Resim: Tom Leon Zacharek)


(Fakat)



Haberin Sonu
 
Üst