Sandisk SD'nin ve CAI ile yeni Leica'nın başarısızlığı – haftanın fotoğraf haberleri 3/2025
Dijital bir cihazın yapamayacağı iki şey vardır: yanlış hesaplama yapamaz – Intel'in şerefine – ve herhangi bir veriyi kaybedemez. Her ikisi de yirmi yılı aşkın bir süredir depolama konusunda uzmanlaşmış bir şirket olan Sandisk'te gerçekleşti. Video kayıt hızı için ek “V60” bilgilerine sahip üç UHS-II serisi SD karttan birini Canon R5 II'ye takarsanız görüntüler kullanılamayabilir.
Duyuru
Yani SD karttaki mantık yanlış hesap yapıyor ve dolayısıyla verileri bozuyor gibi görünüyor. Bunun hangi koşullar altında meydana geldiği, asıl sorunun ne olduğu, sözde “temel neden” – her şey net değil. İki şirketin toplayabildiği çok az şey güncel bir raporda bulunabilir. Olabildiğince ayrıntılı olarak özetlemek gerekirse: UHS-II'li V60 kartları etkileniyor ve yalnızca 64, 128 ve 256 GB boyutlarında olanlar. V90'a sahip daha yeni ve daha hızlı olanlar, 512 GB veya 1 TB'a sahip V60'ta olduğu gibi bunu yapmıyor.
Her şeyden önce, profesyonel model
Sandisk kesikleri değiştirmek istiyor ancak daha önce sorun yaşadıysanız bu pek teselli değil. Bozuk görüntüler bozuk görüntülerdir, bazı nedenlerden dolayı kurtarılamaz. Özellikle yıllardır geliştirme aşamasında olan ve gökten düşmeyen R5 II gibi profesyonel bir cihazda böyle bir hatanın meydana gelmesi oldukça garip. Hata açıkça hafıza kartlarında olduğundan, belki de artık diğer cihazlarda onlara güvenmemelisiniz. Sandisk'in sorunun temel nedeni hakkında yorum yapması acil olacaktır.
Ancak bu pek de umut edilecek bir şey değil; Sandisk, Extreme (Pro) Portable serisi SSD'lerin 2023 yılındaki büyük arıza sorununu büyük ölçüde çözdü. Bunun yerine, cihazlar aylardır birçok perakendecide büyük indirimlerle satışa sunuldu ve üçüncü taraflar sorunun kökenine dikkat çekti: lehim bağlantıları arızalı. Şirketin itibarı artık profesyonel çevrelerde o kadar zarar görmüş ki Petapixel insanlara Sandisk cihazlarını satın almayı tamamen bırakmalarını bile tavsiye ediyor. Bir zamanlar güvenilirliğiyle bilinen bir markayla bunu birkaç yıl içinde yapmanız gerekiyor. Western Digital, Sandisk'i yalnızca 2015 yılında satın aldı ve o zamandan beri sorunlar birikiyor; şirket, kesin bağlantının nerede bulunabileceği konusunda kendi kendine saklanıyor.
Baskı ve video için Leica SL3-S
Şu anda Leica için işler çok daha sorunsuz gidiyor. Yüksek fiyatlarına rağmen marka imajının yanı sıra teknoloji açısından da özel bir şeyler sunan kameraları birbiri ardına sunuyorlar. Yeni SL3-S ile her şeyden önce Adobe tarafından başlatılan CAI standardına göre sahteciliğe karşı korumalı görüntü desteği sağlanıyor. SL3'ün 60 megapikseline kıyasla tam karede yalnızca 24 megapiksel ile, genellikle basın fotoğrafları için gerekli olan hıza da odaklanılır. SL3-S'nin tam otomatik odaklamayla 30 fotoğraf çekmesi gerekiyor ve bununla ilgili çok detaylı bir raporumuz var.
Bu nedenle, donanım ve yazılımın geri kalanı buna göre optimize edilirse, odak noktası yalnızca bugün “yalnızca” 24 megapikselden neyin sıkıştırılabileceğidir. Bu, diğer şeylerin yanı sıra, zaman sınırı olmaksızın dahili kayıt için 4:2:2 örnekleme ve 5,8K çözünürlüğe sahip ProRes video anlamına gelir. Veya 5,9K çözünürlüğü ham video olarak harici bir USB-C SSD'ye kaydedin. Yönlendirmeye izin veriliyor: Sandisk Extreme Pro'da olmayabilir.
Karşılaştırıldığında bir Leica için neredeyse ucuz
Günümüzün diğer birçok kamerasında olduğu gibi Leica'da da videolar (evet, hatta portreler) artık fotoğraf çekmek kadar önemli. Ve belki de markanın hayranları için bir şok: o kadar da pahalı değil. 5200 Euro'yla Sony ve Canon'un spor ve gazetecilik amiral gemilerinin çok altında. Alpha 1, R9 III ve R1'in fiyatı 7000 Euro'nun üzerindedir. Leica'nın buradaki en yakın rakibi, tamamen fiyat açısından, Nikon'un yaklaşık 5000 avroya mal olan Z9'u. Ancak sağlam dikey sapı ve diğer birçok özel özelliği ve bağlantısıyla profesyonel ve pek de şık olmayan bir cihazdır. Ve bu kesinlikle Leica'nın hedefidir.
Fotoğrafçılar ne ister ve bunu nasıl elde edebilirler?
Köşemizin bu sayısında profesyoneller hakkında çok konuştuğumuz için onlara, yani okuyucularımıza, modern fotoğraf teknolojisinden gerçekten ne beklediklerini sorduk. Sonuç: “Mükemmel kamera: profesyonellerin gerçekten ihtiyaç duyduğu şey”. Bu sadece bir istek listesi değil, aynı zamanda kamera üreticilerini de hedef alan somut çözüm önerileri içeren akıllı bir analizdir. Bu hayal ürünü bir düşünce değil çünkü Sandra Petrowitz'in yazdığı gibi: “Buna ve diğer istek listelerine bir son verip bunları Japonya'ya göndermenin pek faydası olmaz. Ama öncelikle, kamera üreticilerinin birçok çalışanının düzenli çalışanlarımız arasında olduğunu biliyoruz. okuyucular ve biz bir veya iki fikrin mucizevi bir şekilde hiyerarşide yukarıya çıkıp şirket merkezine ulaşacağını umuyoruz.” Doğal olarak bu eser, kapsamlı bir hafta sonu okuması için önerimizdir.
(Asla)