Teknik Açıdan Temiz: Haftanın Fotoğrafları (41. Hafta)
Fotoğrafçılıkta birçok teknik ve kural vardır. Muhtemelen herkesin aşina olduğu bir kural üçte bir kuralıdır. Hemen akla gelen diğer teknikler ise haftanın son fotoğraflarında gördüğümüz gibi simetri kuralı veya siluet kuralıdır. Ancak bu tekniklerin uygulanması genellikle göründüğünden çok daha zordur. Bunları içselleştirmek, bilinçsizce uygulamak ve dolayısıyla fotoğrafçı olarak gelişmek çok fazla pratik ve deneyim gerektirir.
Duyuru
Bu kuralların çiğnenmesi gerektiğini duymak veya okumak alışılmadık bir durum değil. Ancak bunu ancak kurallara hakim olup içselleştirdikten sonra yapmaya başlamalısınız. Bu tekniklerin bir veya daha fazlası çoğu görselde bulunabilir, ancak tüm kuralları çiğneyen ve yine de ilham veren bir görsel bulmak nadirdir.
simetri
Simetrik düzenlemelere pek çok yerde ve pek çok şekilde rastlamak mümkündür. Neredeyse hiçbir zaman tesadüfen kullanılmayan bir tekniktir. Simetrinin estetik değeri yüksektir ve özellikle insan gözüne hoş gelir. Bu nedenle fotoğrafçılıkta sıklıkla bulunması şaşırtıcı değildir.
Mike Schwalbach’ın (Mike_FJ) The Ladder to Heaven adlı resmi bu teknikle iki şekilde çalışır: bir yandan yapı simetriktir, diğer yandan sudaki yansıma da simetriktir. Fotoğrafçı bize fotoğrafını şöyle anlattı: “Sakin suları ve pitoresk manzarasıyla Tirschenreuth gölü bu proje için ideal ortamı oluşturdu. Doğanın ortasında, günlük yaşamın koşuşturmasından uzakta, Gökyüzüne çıkan merdivenin güzelliğine ve sessizliğine tüm ihtişamıyla hayran kalın. Sonuç beklentilerimi aştı ve buranın büyüsünü eşsiz bir ışıkla gösteriyor.”
Galeri fotoğrafçısı Elisabeth Krimmer (ek3108), The Event is Over adlı fotoğrafı için yatay simetriyi kullandı. Fotoğrafında sandalyelerin üst üste dizildiği ve bir çeşit desen oluşturduğu görülüyor. Fotoğrafın nasıl çekildiğini kendisi anlatıyor: “Fotoğrafı Ubeda/İspanya’da çektim. Orada polisin koruyucu azizinin günü büyük bir törenle kutlandı. Etkinlik biter bitmez temizlik başladı, tören başladı. geldi ve törenin tüm izlerini sildi.Gölgede duran, koltuklarına gökyüzü yansıyan istiflenmiş plastik sandalyeleri ve arka planda güneşin kısmen aydınlattığı katedrali fark ettim.Koltuklarda hala koltuk numaralarını görebiliyorsunuz. , bazıları zaten müstakil.”
Olumsuz boşluk
Bir kişiyi veya nesneyi izole etmek ve izleyicinin dikkatini belirli bir şeye odaklamak negatif alan tekniğidir. Bu haftanın görselleri bu tekniği çok farklı şekillerde kullanıyor.
Balık Arıyorum görselinde negatif alan çok belirgin ve belirgindir. Balıkçıl, görselin ana konusu olarak tanınabilecek kadar arka planda öne çıkıyor ve kuşun etrafında kalan alan zar zor fark ediliyor. Fotoğrafçı Michael Leismann (blueout) yaratılış hakkında şunları yazdı: “Fotoğraf Vestfalya’daki bir doğa rezervindeki bir gözlem kulübesinden çekildi. Büyük beyaz balıkçıl yiyecek arıyordu. Gökyüzü tamamen kapalıydı ve yoğun beyaz bulutlarla kaplıydı. sadece sudaki bir yansımaydı, gökyüzü beyaz ve tekdüzeydi.Çok az rüzgar vardı, bu nedenle suyun yüzeyi hafifçe dalgalandı ve beyaz balıkçılın öne çıkmasına izin verdi.Kurumuş deve dikenlerinin bulanık ön planı Yüksek tonlu çekime yakıştı yani. Yaklaşık 20 yıl önce burada büyük balıkçıllar yoktu. On yıldır yaygınlardı ve artık her yerde bulunabilirler.”
Galeri fotoğrafçısı Thomas Bartel (dermaeus), Media Harbor fotoğrafında daha az negatif alan kullanıyor ve ana konuya daha fazla odaklanıyor. Ayrıca gökyüzündeki yollar görüntüye başka bir katman daha ekliyor. Şöyle anlatıyor: “Fotoğraf, fotoğrafçılar için tanınmış ve popüler bir cennet olan Medienhafen’deki Düsseldorf gezisi sırasında çekildi. Binaların yanı sıra bu öğleden sonra yoğun mavi gökyüzü de beni büyüledi. çatı kenarlarının hizalama çizgisine neredeyse paralel uzanıyor. Görüntünün renk çeşidi de çok tek renkli olsa da bina da yoğun mavi ve bu nedenle görüntüyü siyah beyaz geliştirmeye karar verdim.”
Negatif alan aynı zamanda Kupfer43’ün Martıları görselinde de bulunmaktadır. Ancak burada, her şeyden önce, izole edilmiş ana motif olarak tartışan iki kuşu ortaya çıkaran arka plandır. Fotoğrafçı fotoğrafı hakkında şu yorumu yapıyor: “Sanki Thun Gölü iki martı için yeterince büyük değilmiş gibi, bu iki örnek bir şekilde bir araya geliyor.”
Şasi
Konuyu ve nesneyi görüntünün kendi içinde çerçevelemek fotoğrafçılıkta bilinen ve popüler bir yaklaşımdır. Bu tekniğe sıklıkla “alt çerçeveleme” adı verilir ve görüntünün dikdörtgen çerçevesine ek olarak görüntüdeki nesnelerden ek bir çerçeve oluşturulmasını sağlar.
Florian Dehn’in (kedi maması) Çiçek Getirmek… adlı resmi bu tekniği harfi harfine kullanıyor. Sütun üzerindeki grafiti, tasvir edilen kişinin izolasyonuna katkıda bulunacak fiziksel bir çerçeveye yerleştirilmiştir. Fotoğrafçı bize şöyle yazıyor: “Fotoğraf Frankfurt’ta, ‘Zeil’de çekildi. İnsanlar görünüşe göre kafaları karışmış bir şekilde yanlarından geçiyorlar. Ve çiçekli figür orada ‘duruyor’ – grafiti olsa bile, bu yüzden kişi oradaymış gibi görünüyor “Sırada olmak, olası bir tarihe göre hareket etmek.”
P. Schastok, içinde bir çocuğun yansımasının bulunduğu otomatik kayar kapının çerçevesini kullanıyor. Pencerelerin net bölümü ve düz çizgiler Kim…? imajını veriyor. Çerçeveleme tekniğine çok iyi uyum sağlayan, özellikle düzenli bir yapı.
Elbette birçok görselde tek bir teknik değil, birleştirilebilecek çeşitli yaklaşımlar kullanılıyor. Ancak öne çıkan bir yaklaşım, genellikle bir araya gelen ve daha sonra açıkça fark edilemeyen birçok yaklaşımdan daha iyidir.
Bu haftanın tüm fotoğraflarına genel bir bakışı burada bulabilirsiniz:
cumartesi: kim
(Resim: P.Schastok)
(cbr)
Haberin Sonu