ahmetbeyler
New member
113 yıl sonra bile, Titanik'in düşüşü hala büyüleyici. İki yıl önce, İngiliz şirketi Magellan, son derece çözülmüş bir 3D enkaz modeli yayınladı. Belgeler için ayrıntılı olarak analiz edildi. Daha önce sadece göz tanıklarının raporlarından bilinen ayrıntılar keşfedildi.
Tarama 700.000 ayrı görüntüle monte edilir ve 2023 yılında BBC tarafından yayınlanır. Tarama ilk kez enkazın tam bir görüntüsünü gösterir ve önceki görüntülerde görülemeyen ayrıntıları bulmanıza izin verir.
Önerilen editoryal içerik
Rızanızla, burada harici bir YouTube videosu (Google Ireland Limited) burada davet edilir.
YouTube videosu her zaman yüklenir
YouTube videosu artık yüklüyor
Titanik Bug
Örneğin, tarama cam kırılan bir boğa gözünü gösterir. Muhtemelen buzdağı ile çarpışmada yok edildi. Şimdiye kadar, buzun bazı kabinlerde bulunduğunu söyleyen hayatta kalanlar için sadece raporlar bilinmektedir. Ayrıca, denizin dibine dağılmış yolculara sahip nesneleri de görebilirsiniz.
Halifax, Neuschotland, Kanada'daki Titanik kurbanlar için ciddi taş. Geri kazanılabilen onlarca ceset henüz tanımlanmamıştır.
(Resim: Daniel AJ Sokolov)
Yeni proje BBC'de yer alan Stephenson parkları, “Bu bir olay mahallinde olduğu gibi: bulunduğunuz bağlamdaki testleri takdir etmelisiniz,” dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Ve enkaza bütünüyle tam olarak bakmak, burada neler olduğunu anlamanın anahtarıdır.”
Kazanlar sonuna kadar buhar altında kaldı
Değerlendirme, görgü tanığı hakkında başka bir rapor doğrulayabildi: Hayatta kalanlar, geminin battığı ana kadar ışıkların yandığını söyledi. Tarama, geminin ayrıldığında ayrıldığı noktada bulunan makine odasını gösterir. Bazı kazanlar içbükeydir, analistlerin gemi battığında faaliyette oldukları sonucuna varırlar. Arkada da açık bir valf bulundu, bu da jeneratörün hala buharla birlikte verildiğini gösteriyor.
Önerilen editoryal içerik
Rızanızla, burada harici bir YouTube videosu (Google Ireland Limited) burada davet edilir.
YouTube videosu her zaman yüklenir
YouTube videosu artık yüklüyor
Titanik'in arkası
Bazı mürettebat adamları kazandaki kömürü sonuna itti ve bu nedenle ışıkların gemiye kapılmamasını sağladılar. Sonuç olarak, güverte aydınlatıldı ve kurtarma tekneleri tam karanlıkta suya bırakılmamalıdır. Stephenson, “Mümkün olduğunca uzun süre satrançta kaos tuttular ve tüm bunlar, geminin arkasındaki bu açık buhar valfi tarafından sembolize ediliyor” diyor Stephenson. İşçiler öldürüldü, ancak kahramanca eylemleriyle hayatlarını kurtarmışlardı.
Belgeler için, Jeom-Kee Paik'in etrafındaki bir ekip, kazanın nedeniyle tekrar yüzleşti. Londra'daki BBC Üniversite Koleji, “Titanik'in düşüşünü yeniden yapılandırmak için bilgisayarlardan ve süper bilgisayardan gelişmiş sayısal algoritmalar, yardımcı modelleme yardımcısı kullandık.” Dedi.
Simülasyon, geminin sadece buzdağına dokunduğunu gösteriyor. Bu, gövdede bir dizi nispeten küçük delik parçaladı. Gemi, dört gövde odası su ile koşsa bile yüzebilecekleri şekilde tasarlandı. Londra ekibinin sonuçlarına göre altı oda hasar gördü.
Gitmiyorsun ama çok sayıda
Newcastle Üniversitesi Schiffbauer Simon Benson, “Titanik'in düşüşü ile geri çekilmeme arasındaki fark, bir kağıt büyüklüğündeki delikleri oluşturuyor.” Dedi. “Sorun şu ki, bu küçük delikler gövdenin çoğuna uzanıyor, böylece su yavaş ama kesinlikle kayıplara nüfuz ediyor.” Hasar görülemez, çünkü böceğin alt kısmı denizin dibinde gizlenir.
Zamanında Titanic, su ve Southampton ve New York arasındaki hat hizmeti için dünyanın en büyük gemisi için tasarlandı. Atlantik'ten ilk gezisi sırasında bir buzdağı ile çarpıştı ve 15 Nisan 1912'de Kanada kıyısından yaklaşık 650 kilometre battı. Yönetim kurulu tarafından tahmin edilen 2.224 kişiden 1.500'den fazla kişi öldü. Titanic hala barıştaki en ciddi nakliye kazasıdır. Çocukların yarısı ve kadınların dörtte üçü hayatta kalırken, erkeklerin % 80'i öldü. Birinci sınıf gezginler ve kadın istihdam üyeleri en yüksek hayatta kalma oranlarına sahipti.
Titanic'in yardımı 1912'de özellikle Neuschottian başkenti Halifax'tan geldi. Çok sayıda ceset ışığında, Kanadalılar yönetimi için bir sistem icat etmek zorunda kaldılar. O zamandan beri, cesedin notları tanımlamak için eklendi. Titanik mezarların çoğu Halifax'ta da mevcuttur. Geminin kendisi sadece 1985'te bulundu.
Titanic: Dijital Diriliş Belgesel National Geographic ve Atlantic Productions tarafından üretildi ve 13 Nisan'da ABD National Geographic Programında yayınlanacak. Titanik sergisi şu anda Köln'de: ilgi çekici bir yolculuk görmek için. 17 Nisan'da Hamburg'da açılıyor.
Stephenson, “Titanik, felaketten kurtulan ve hala söyleyecek bir şeyleri olan son görgü tanığıdır” diyor. “Bu sadece hikayelerinin bir bedelini veriyor. Bizi her arzuyu daha fazla bıraktığında.”
(WPL)
Tarama 700.000 ayrı görüntüle monte edilir ve 2023 yılında BBC tarafından yayınlanır. Tarama ilk kez enkazın tam bir görüntüsünü gösterir ve önceki görüntülerde görülemeyen ayrıntıları bulmanıza izin verir.
Önerilen editoryal içerik
Rızanızla, burada harici bir YouTube videosu (Google Ireland Limited) burada davet edilir.
YouTube videosu her zaman yüklenir
YouTube videosu artık yüklüyor
Titanik Bug
Örneğin, tarama cam kırılan bir boğa gözünü gösterir. Muhtemelen buzdağı ile çarpışmada yok edildi. Şimdiye kadar, buzun bazı kabinlerde bulunduğunu söyleyen hayatta kalanlar için sadece raporlar bilinmektedir. Ayrıca, denizin dibine dağılmış yolculara sahip nesneleri de görebilirsiniz.

Halifax, Neuschotland, Kanada'daki Titanik kurbanlar için ciddi taş. Geri kazanılabilen onlarca ceset henüz tanımlanmamıştır.
(Resim: Daniel AJ Sokolov)
Yeni proje BBC'de yer alan Stephenson parkları, “Bu bir olay mahallinde olduğu gibi: bulunduğunuz bağlamdaki testleri takdir etmelisiniz,” dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Ve enkaza bütünüyle tam olarak bakmak, burada neler olduğunu anlamanın anahtarıdır.”
Kazanlar sonuna kadar buhar altında kaldı
Değerlendirme, görgü tanığı hakkında başka bir rapor doğrulayabildi: Hayatta kalanlar, geminin battığı ana kadar ışıkların yandığını söyledi. Tarama, geminin ayrıldığında ayrıldığı noktada bulunan makine odasını gösterir. Bazı kazanlar içbükeydir, analistlerin gemi battığında faaliyette oldukları sonucuna varırlar. Arkada da açık bir valf bulundu, bu da jeneratörün hala buharla birlikte verildiğini gösteriyor.
Önerilen editoryal içerik
Rızanızla, burada harici bir YouTube videosu (Google Ireland Limited) burada davet edilir.
YouTube videosu her zaman yüklenir
YouTube videosu artık yüklüyor
Titanik'in arkası
Bazı mürettebat adamları kazandaki kömürü sonuna itti ve bu nedenle ışıkların gemiye kapılmamasını sağladılar. Sonuç olarak, güverte aydınlatıldı ve kurtarma tekneleri tam karanlıkta suya bırakılmamalıdır. Stephenson, “Mümkün olduğunca uzun süre satrançta kaos tuttular ve tüm bunlar, geminin arkasındaki bu açık buhar valfi tarafından sembolize ediliyor” diyor Stephenson. İşçiler öldürüldü, ancak kahramanca eylemleriyle hayatlarını kurtarmışlardı.
Belgeler için, Jeom-Kee Paik'in etrafındaki bir ekip, kazanın nedeniyle tekrar yüzleşti. Londra'daki BBC Üniversite Koleji, “Titanik'in düşüşünü yeniden yapılandırmak için bilgisayarlardan ve süper bilgisayardan gelişmiş sayısal algoritmalar, yardımcı modelleme yardımcısı kullandık.” Dedi.
Simülasyon, geminin sadece buzdağına dokunduğunu gösteriyor. Bu, gövdede bir dizi nispeten küçük delik parçaladı. Gemi, dört gövde odası su ile koşsa bile yüzebilecekleri şekilde tasarlandı. Londra ekibinin sonuçlarına göre altı oda hasar gördü.
Gitmiyorsun ama çok sayıda
Newcastle Üniversitesi Schiffbauer Simon Benson, “Titanik'in düşüşü ile geri çekilmeme arasındaki fark, bir kağıt büyüklüğündeki delikleri oluşturuyor.” Dedi. “Sorun şu ki, bu küçük delikler gövdenin çoğuna uzanıyor, böylece su yavaş ama kesinlikle kayıplara nüfuz ediyor.” Hasar görülemez, çünkü böceğin alt kısmı denizin dibinde gizlenir.
Zamanında Titanic, su ve Southampton ve New York arasındaki hat hizmeti için dünyanın en büyük gemisi için tasarlandı. Atlantik'ten ilk gezisi sırasında bir buzdağı ile çarpıştı ve 15 Nisan 1912'de Kanada kıyısından yaklaşık 650 kilometre battı. Yönetim kurulu tarafından tahmin edilen 2.224 kişiden 1.500'den fazla kişi öldü. Titanic hala barıştaki en ciddi nakliye kazasıdır. Çocukların yarısı ve kadınların dörtte üçü hayatta kalırken, erkeklerin % 80'i öldü. Birinci sınıf gezginler ve kadın istihdam üyeleri en yüksek hayatta kalma oranlarına sahipti.
Titanic'in yardımı 1912'de özellikle Neuschottian başkenti Halifax'tan geldi. Çok sayıda ceset ışığında, Kanadalılar yönetimi için bir sistem icat etmek zorunda kaldılar. O zamandan beri, cesedin notları tanımlamak için eklendi. Titanik mezarların çoğu Halifax'ta da mevcuttur. Geminin kendisi sadece 1985'te bulundu.
Titanic: Dijital Diriliş Belgesel National Geographic ve Atlantic Productions tarafından üretildi ve 13 Nisan'da ABD National Geographic Programında yayınlanacak. Titanik sergisi şu anda Köln'de: ilgi çekici bir yolculuk görmek için. 17 Nisan'da Hamburg'da açılıyor.
Stephenson, “Titanik, felaketten kurtulan ve hala söyleyecek bir şeyleri olan son görgü tanığıdır” diyor. “Bu sadece hikayelerinin bir bedelini veriyor. Bizi her arzuyu daha fazla bıraktığında.”
(WPL)