Haftanın fotoğrafları, mimari fotoğrafçılıktan doğa fotoğrafçılığına ve manzara fotoğrafçılığına kadar pek çok fotoğraf türünü kapsıyor. Bu hafta çarpıcı olan, günün görüntüsünün ya geçen bir araba, otobüs ya da tren gibi belirli bir dinamiği göstermesi ya da bir manzaranın, hatta bir korkuluğun ya da tarihi bir merkezin binalarının yanında oldukça durağan olmasıdır.
Duyuru
Çoğu durumda, görüntüleri seçmek başlangıçta oldukça sezgiseldir. Konusu, kompozisyonu veya renkleri ile bazı görseller bizimle hemen konuşur. Görüntünün başlığı, nerede çekildiği ve görüntüyü ne zaman monte ettiğimizle ilgili ayrıntılar gibi bazı bilgilere sahipken, gerçek bir arka plan bilgimiz yok. Sadece galerimizdeki fotoğrafçılardan, resimleri seçildikten sonra bir görüntünün nasıl oluşturulduğunu öğreniyoruz. Bu şekilde, sadece görüntülerin yaratılmasıyla ilgili ilginç hikayeler almakla kalmıyor, aynı zamanda fotoğrafçıların niyetleri hakkında da daha fazla şey öğreniyoruz.
Bir fotoğrafın tetikleyicisi ve bağlamı
Fotoğraf CHRISTO_2021 Zafer Takı galeri fotoğrafçısı Manfred R. Dannenberg, birçok rengiyle bizi büyüledi. Kırmızı, sarı, turuncu, mavi ve mor, özellikle Paris gecesinde geçen trafiğin hafif izleri olarak göze çarpıyor. Öte yandan, 2021’de sanatçı Christo tarafından iki buçuk hafta boyunca örtülen Arc de Triomphe motifi var ve bu onu daha da ilginç kılıyor. Perdenin oluşturduğu çizgiler ve gölgeler, zafer takını sanatsal bir şekilde yabancılaştırır. Dannenberg şöyle yazıyor:
“L’Arc de Triomphe, sarma” için Paris’te kaldığımız süre boyunca, sarılmış Arc de Triomphe kemerinde gün doğumunu ve dolunayın doğuşunu fotoğraflamak istedim.
Ayın 21 Eylül’de saat 21:00 civarında yayın solundan (istediğim bakış açısından) yükselmesi bekleniyor. Bu arada, tripoddan hafif izlerle bir dizi fotoğraf çektim ve geçen otobüsü “yakaladım”. Dolunay daha sonra saat 21.15 civarında gizlenmiş Arc de Triomphe kemerinde görüldü.
Üzeri örtülü Arc de Triomphe, yine film benzetmesiyle fotoğrafını çektiğim (1 Ağustos 1995) Berlin’deki üzeri örtülü Reichstag’ı güçlü bir şekilde anımsattı.
Fotoğrafçı Karsten Gieselmann (Instagram: karsten.gieselmann), heyecan verici ve sıra dışı bakış açıları ve kompozisyonlarının yanı sıra kısmen parlak renkleriyle de göze çarpan merdiven fotoğraflarıyla bize tekrar tekrar ilham veriyor. onun görüntü çelik vida diyor:
Duyuru
“En sevdiğim motifleri ararken bazen onları tamamen sıradan yerlerde buluyorum. Utrecht’in merkezindeki bir garajda bulunan bu sarmal merdiven, dinamik konturlar ve parlak renklerin birleşimiyle gerçekten göz alıcı. OM-1 ile fotoğraflandı. ve Laowa 6mm f/2.0”
Manzaralı oda Friejek galeri fotoğrafçısının resminin adıdır. Fotoğraf, ikilemi nedeniyle bizi büyüledi: Arka planda, ön planda camsız bir pencere ile çerçevelenmiş, mavi bir gökyüzü ve birkaç beyaz bulut ile bej ve kurak bir çöl manzarası görüyoruz. Ahşap pencerelerin yatay ve dikey çizgileri ile çölün kıvrımlı çizgileri arasındaki karşıtlık, tabloyu bu kadar ilgi çekici kılıyor. Bunun üzerine fotoğrafçı:
“Fotoğraf, Lüderitz yakınlarındaki terk edilmiş bir köy olan Kolmanskop’ta çekildi – bir zamanlar yalnızca elmasların bulunduğu bölgeye açılan bir kapıydı, şimdi ise çok sayıda motifle kayıp bir yer.
“Casa del Ragioniere”, çöl manzarasının muhteşem panoramik manzarasını sunan bir kış bahçesine sahip, oldukça iyi korunmuş bir villadır. Kış bahçesinin pencere elemanları, peyzajı yapılandırmak için kendilerini çerçeveler olarak sunuyordu. Bir tepe ve bir bulut oyununa sahip merkezi öğe, üçlü parçanın her iki tarafa uzatılmasıyla tamamlanır, böylece görüntü kırpılarak neredeyse kare bir şekil elde edilir. Simetrik yapı, gözü merkeze ve oradan da manzaranın enginliğine çekiyor”.
Tino Weigelt (Instagram: tw84_photography) fotoğrafında var çok hızlı geçen bir ICE’nin hızını yakaladı. Siyah, kırmızı ve beyaz şeritler görüntü boyunca uzanıyor ve tren yüksek hızda hızla ilerliyor olsa da, yatay çizgiler bitişikteki ormana iyi uyan bir sakinlik ve denge duygusu veriyor. Weigelt fotoğrafında:
“Fotoğraf ormanda yürüyüş yaparken çekildi. Yol köprünün altından çıktığı için ormandan çıktığınızda küçük ICE köprüsünü görebilirsiniz.
Pek çok zıtlığı gerçekten beğendim: sessizlik ve gürültü, teknoloji ve doğa, hızlı ve yavaş, telaşlı yaşam ve yavaşlama. ICE’nin hızını ve ormanın durgunluğunu yakalamak için orman yolunda biraz geriye gittim.”
cuma günü fotoğrafı Üçlü ışık yolları, yapı ve motif seçimi açısından oldukça benzer, ancak galeri fotoğrafçısı Moritz Stahl (Instagram: iron_ms_maiden) geçen bir arabanın ışık izlerinin yanı sıra bir flaş da yakalamayı başardı. Bu, fotoğrafa yalnızca yazı sınırlayıcıyla eşleşen dikey bir çizgi eklemekle kalmaz, aynı zamanda kırmızı, beyaz, mor ve siyah renklerle daha da zenginleştirilen özel bir drama yaratır. Fotoğrafçı, fotoğrafın yaratılmasından bahsediyor:
“Uzun zamandır bir fırtına veya şimşek resmi dilek listemdeydi. Bu yüzden arabama bindim ve daha umut verici bir yer aradım, ancak bu, görüntüde derinlikten yoksundu çünkü ön planda hiçbir şeyi düzgün bir şekilde yakalayamadım. Zaten doğrudan bir köy yolundayken, geçen araçların (arabalar ve/veya kamyonlar) ışık izlerini resmin kompozisyonuna entegre etme fikri bu şekilde aklıma geldi. Yani fikir ihtiyaçtan doğdu.
Aynı zamanda sağanak yağmur yağdığı ve nispeten yakına biraz şimşek düştüğü için, kamera aralık moduna ayarlanıp güvenli arabaya dönmeden önce iki veya üç “test çekimi” yeterli olmuş olmalı. Bu nedenle, resim büyük ölçüde şansla oluşturuldu, çünkü yıldırımın patlaması ve aynı anda bir aracın atış alanından tamamen geçmesi gerekiyordu.
Haftanın tüm fotoğrafları aşağıdaki fotoğraf galerisinde bulunabilir:
Cumartesi: CHRISTO_2021 Zafer Takı (Resim: Manfred R. Dannenberg)
(baba)
Haberin Sonu
Duyuru
Çoğu durumda, görüntüleri seçmek başlangıçta oldukça sezgiseldir. Konusu, kompozisyonu veya renkleri ile bazı görseller bizimle hemen konuşur. Görüntünün başlığı, nerede çekildiği ve görüntüyü ne zaman monte ettiğimizle ilgili ayrıntılar gibi bazı bilgilere sahipken, gerçek bir arka plan bilgimiz yok. Sadece galerimizdeki fotoğrafçılardan, resimleri seçildikten sonra bir görüntünün nasıl oluşturulduğunu öğreniyoruz. Bu şekilde, sadece görüntülerin yaratılmasıyla ilgili ilginç hikayeler almakla kalmıyor, aynı zamanda fotoğrafçıların niyetleri hakkında da daha fazla şey öğreniyoruz.
Bir fotoğrafın tetikleyicisi ve bağlamı
Fotoğraf CHRISTO_2021 Zafer Takı galeri fotoğrafçısı Manfred R. Dannenberg, birçok rengiyle bizi büyüledi. Kırmızı, sarı, turuncu, mavi ve mor, özellikle Paris gecesinde geçen trafiğin hafif izleri olarak göze çarpıyor. Öte yandan, 2021’de sanatçı Christo tarafından iki buçuk hafta boyunca örtülen Arc de Triomphe motifi var ve bu onu daha da ilginç kılıyor. Perdenin oluşturduğu çizgiler ve gölgeler, zafer takını sanatsal bir şekilde yabancılaştırır. Dannenberg şöyle yazıyor:
“L’Arc de Triomphe, sarma” için Paris’te kaldığımız süre boyunca, sarılmış Arc de Triomphe kemerinde gün doğumunu ve dolunayın doğuşunu fotoğraflamak istedim.
Ayın 21 Eylül’de saat 21:00 civarında yayın solundan (istediğim bakış açısından) yükselmesi bekleniyor. Bu arada, tripoddan hafif izlerle bir dizi fotoğraf çektim ve geçen otobüsü “yakaladım”. Dolunay daha sonra saat 21.15 civarında gizlenmiş Arc de Triomphe kemerinde görüldü.
Üzeri örtülü Arc de Triomphe, yine film benzetmesiyle fotoğrafını çektiğim (1 Ağustos 1995) Berlin’deki üzeri örtülü Reichstag’ı güçlü bir şekilde anımsattı.
Fotoğrafçı Karsten Gieselmann (Instagram: karsten.gieselmann), heyecan verici ve sıra dışı bakış açıları ve kompozisyonlarının yanı sıra kısmen parlak renkleriyle de göze çarpan merdiven fotoğraflarıyla bize tekrar tekrar ilham veriyor. onun görüntü çelik vida diyor:
Duyuru
“En sevdiğim motifleri ararken bazen onları tamamen sıradan yerlerde buluyorum. Utrecht’in merkezindeki bir garajda bulunan bu sarmal merdiven, dinamik konturlar ve parlak renklerin birleşimiyle gerçekten göz alıcı. OM-1 ile fotoğraflandı. ve Laowa 6mm f/2.0”
Manzaralı oda Friejek galeri fotoğrafçısının resminin adıdır. Fotoğraf, ikilemi nedeniyle bizi büyüledi: Arka planda, ön planda camsız bir pencere ile çerçevelenmiş, mavi bir gökyüzü ve birkaç beyaz bulut ile bej ve kurak bir çöl manzarası görüyoruz. Ahşap pencerelerin yatay ve dikey çizgileri ile çölün kıvrımlı çizgileri arasındaki karşıtlık, tabloyu bu kadar ilgi çekici kılıyor. Bunun üzerine fotoğrafçı:
“Fotoğraf, Lüderitz yakınlarındaki terk edilmiş bir köy olan Kolmanskop’ta çekildi – bir zamanlar yalnızca elmasların bulunduğu bölgeye açılan bir kapıydı, şimdi ise çok sayıda motifle kayıp bir yer.
“Casa del Ragioniere”, çöl manzarasının muhteşem panoramik manzarasını sunan bir kış bahçesine sahip, oldukça iyi korunmuş bir villadır. Kış bahçesinin pencere elemanları, peyzajı yapılandırmak için kendilerini çerçeveler olarak sunuyordu. Bir tepe ve bir bulut oyununa sahip merkezi öğe, üçlü parçanın her iki tarafa uzatılmasıyla tamamlanır, böylece görüntü kırpılarak neredeyse kare bir şekil elde edilir. Simetrik yapı, gözü merkeze ve oradan da manzaranın enginliğine çekiyor”.
Tino Weigelt (Instagram: tw84_photography) fotoğrafında var çok hızlı geçen bir ICE’nin hızını yakaladı. Siyah, kırmızı ve beyaz şeritler görüntü boyunca uzanıyor ve tren yüksek hızda hızla ilerliyor olsa da, yatay çizgiler bitişikteki ormana iyi uyan bir sakinlik ve denge duygusu veriyor. Weigelt fotoğrafında:
“Fotoğraf ormanda yürüyüş yaparken çekildi. Yol köprünün altından çıktığı için ormandan çıktığınızda küçük ICE köprüsünü görebilirsiniz.
Pek çok zıtlığı gerçekten beğendim: sessizlik ve gürültü, teknoloji ve doğa, hızlı ve yavaş, telaşlı yaşam ve yavaşlama. ICE’nin hızını ve ormanın durgunluğunu yakalamak için orman yolunda biraz geriye gittim.”
cuma günü fotoğrafı Üçlü ışık yolları, yapı ve motif seçimi açısından oldukça benzer, ancak galeri fotoğrafçısı Moritz Stahl (Instagram: iron_ms_maiden) geçen bir arabanın ışık izlerinin yanı sıra bir flaş da yakalamayı başardı. Bu, fotoğrafa yalnızca yazı sınırlayıcıyla eşleşen dikey bir çizgi eklemekle kalmaz, aynı zamanda kırmızı, beyaz, mor ve siyah renklerle daha da zenginleştirilen özel bir drama yaratır. Fotoğrafçı, fotoğrafın yaratılmasından bahsediyor:
“Uzun zamandır bir fırtına veya şimşek resmi dilek listemdeydi. Bu yüzden arabama bindim ve daha umut verici bir yer aradım, ancak bu, görüntüde derinlikten yoksundu çünkü ön planda hiçbir şeyi düzgün bir şekilde yakalayamadım. Zaten doğrudan bir köy yolundayken, geçen araçların (arabalar ve/veya kamyonlar) ışık izlerini resmin kompozisyonuna entegre etme fikri bu şekilde aklıma geldi. Yani fikir ihtiyaçtan doğdu.
Aynı zamanda sağanak yağmur yağdığı ve nispeten yakına biraz şimşek düştüğü için, kamera aralık moduna ayarlanıp güvenli arabaya dönmeden önce iki veya üç “test çekimi” yeterli olmuş olmalı. Bu nedenle, resim büyük ölçüde şansla oluşturuldu, çünkü yıldırımın patlaması ve aynı anda bir aracın atış alanından tamamen geçmesi gerekiyordu.
Haftanın tüm fotoğrafları aşağıdaki fotoğraf galerisinde bulunabilir:
Cumartesi: CHRISTO_2021 Zafer Takı (Resim: Manfred R. Dannenberg)
(baba)
Haberin Sonu