Yeni bir ışık altında her yerde var olan: haftanın fotoğrafları (22. hafta)
Eldeki şeyleri yeniden keşfetmek her zaman güzeldir. Uzun mesafelerde seyahat ederken egzotik konuları fotoğraflamak için herkesin şansı veya zamanı yoktur. Sabah sisinde bir nehir yatağı, yakındaki yalnız bir ağaç veya parkta bir karahindiba bunun için idealdir. Şehir manzaraları, bir bisikletçi, bir evin cephesi, yüksek binalar veya mavi gökyüzünün önündeki renkli alanlar da duygusal olarak sahnelendiğinde göze çarpabilir.
Saar’da sabah
Cumartesi günkü “Morgens an der Saar” resmi bizi gizemli bir manzaraya götürüyor. Nehir vadisinin üzerindeki sis örtüsü yandan aydınlatılarak bir peri masalı atmosferi yaratılıyor. Tek tek ağaçlar, sürüklenen sisten dışarı çıkar ve ormanı bir fantastik filmden yüzen bir ada gibi gösterir.
arkadaşım ağaç
Galeri fotoğrafçısı Otto Hitzegrad, “Arkadaşım ağaç” ile bize bir rüya dünyasını da sunuyor. Bulutlu bir gökyüzüne karşı çıplak bir ağaç öne çıkıyor. Renk paleti dramasıyla dikkat çekiyor ve Romantik dönem resimlerini anımsatıyor.
Fotoğrafçı (Instagram: ottoWärmegrad) fotoğrafı hakkında şöyle yazıyor: “Bir sebep aramak için sabahın erken saatlerinde bisiklete binmeyi seviyorum. Bremen’in eteklerinde çok fazla doğa var. Geniş görüş benim için önemli, böylece gökyüzü eşsiz oluyor. Özellikle sabahları, fotoğrafa son derece canlılık katan sis bulutları sık sık görülür. Bir “tripod annesi” olduğum için, kamerayı desteklemek için bisiklet selesini kullanmayı seviyorum ve nispeten uzun pozlama süreleriyle çalışabiliyorum, burada 1/10 sn (yakınlaştırma 28-300 mm, 34 mm, f5, ISO 1000) ) .
karahindiba aracılığıyla
Karahindiba enlemlerimizde en yaygın bitki türlerinden biridir ve pazartesiye neden olur. Ortaya çıkan karahindiba binlerce kez fotoğraflandı. Ancak ışık ve gölge oyunu yaratıcı bir şekilde kullanıldığında doğa her zaman güzel motifler sunar.
Galeri fotoğrafçısı Tido van Hove (Instagram: tido_vh) bunu şu şekilde açıklıyor: “Fotoğraf bir akşam fotoğraf yürüyüşü sırasında çekilmiş, burada karahindiba bir motif olarak merceğin önünde kendiliğinden belirmiş. Zemin koşullarından dolayı karahindibayı batan güneşin yönünde nispeten serbest bir şekilde fotoğraflayabildim ve çiçeğin içini güneşe bakacak şekilde konumlandırabildim. Neyse ki karahindiba neredeyse tamamen korunmuştu. Görüntü, bir dizi odaklama pozundan seçilen sekiz ayrı görüntüden oluşur. Ham biçimli görüntüler daha sonra Affinity Photo ile geliştirildi ve odak kombinasyonları olarak birleştirildi. Fotoğraf Olympus OM-D EM1 Mk3 ve Olympus 60mm / f2.8 makro lens (kayıt verileri: 1/4000 s, f8 ve ISO 800) ile çekilmiştir.
motorcu
Salı gününden fotoğraf seçkimizde, kentsel öğeye odaklanıyoruz. Sütunlar arasındaki bisikletçi, örneğin işe giderken etrafımızda olup bitenlere dair görüşümüzü nasıl keskinleştirebileceğimizin başarılı bir örneğidir. Burada sadece bir bisikletçi ve yuvarlak sütunlardan daha çok görülecek şey var. Çok sayıda çizgi ve ek ışık ve gölge oyunu, büyüleyici bir kompozisyon yaratır.
Nils Schulte-Jokiel (Instagram: nils___photography) fotoğrafı çekti ve şöyle yazdı: “Fotoğraf Leipzig’deki Saxon Development Bank’ın ‘Garden of Columns’da çekildi. Sokak fotoğrafçılığında sıklıkla olduğu gibi, çok fazla sabır gerekiyordu. Her şeyden önce bu, çekim için doğru senaryo ve perspektifi ve kayıt için ‘sahneyi’ bulmayı içerir. Daha sonra bir oyuncunun, bisikletçinin bu aşamayı tamamlamasını bekledim. sütunlar arasındaki dar boşluk ve sudaki yansıma, hassas zamanlama ve biraz şans gerekiyordu.
tersine çevirme
Çarşamba günkü fotoğraf sıradan bir konut binasını gösteriyor, ama ne dramla! Reiner Weber, günlük bir nesneyi ilginç bir 1/3-2/3 kompozisyonuyla heyecan verici bir görüntüye dönüştürmek için fırtınadan hemen önceki ışığı kullandı.
Şöyle yazıyor: “Durum, gözden kaçırması zor olan, hava koşullarında büyük bir değişiklik olduğunu gösteriyor. Saf gün ışığının yerini uğursuz yuvarlanan bulutlar aldı ve güneşin son ışınları ile donuk yağmur sağanağı arasındaki kısa sürede, balkonun buzlu camının çekici bir ayrıntı sunduğu karşıdaki evin bu görüntüsü ortaya çıktı. Sade grafik tarzıyla evin cephesindeki levhaların yalıtımı bile, doğal olayın gösterişli yaklaşımıyla çekici bir tezat oluşturuyor”.
Sessiz binalar hayır. 8
Perşembe de kentsel kalacak: yüksek geçitten bir manzara, geçen bulutları gösteriyor. Mario Messer, fotoğrafı Frankfurt’ta çekmişti. Kaybolan çizgiler büyüleyici bir bakış açısı yaratır.
Fotoğrafçı şöyle yazıyor: “Frankfurt şehri bir dizi ofis kulesinden oluştuğu için, fikir bu manzarayı yukarı doğru desteklemekti. ND1000 filtresinin kullanımı, bankacılık metropolünün binalarının koşuşturmacasını yavaşlamayla birleştiriyor. ağır çekimdeymiş gibi geçen bulutlar. Renklerin doygunluğunun azalması gerçeküstü izlenimi pekiştiriyor”.
paratoner
Haftanın son fotoğrafı bile şehirli ve gündelik hayatla alışılmadık bir bakış açısıyla oynuyor. Başlangıçta Joan Miró’nun sürrealist bir tablosunu hatırlatan kare biçimindeki kromatik bir kompozisyon. Görüntüye adını veren şeyin ne olduğu ancak daha yakından incelendiğinde keşfedilir: bir paratoner. Başlığın şakası, teknik cihazın oldukça ikincil, hatta belki de can sıkıcı görünmesi gerçeğinde yatmaktadır. Kırmızı, sarı ve mavi olmak üzere üç temel renkte farklı öğelerin başarılı bir bileşimi – grafikler minimalist bir şekilde sunulur. İşe yarıyor çünkü “büyük resmin” bir kısmını vurguluyor.
Bu haftanın tüm görüntüleri, günlük hayatımızın ayrıntılarına daha yakından bakma olasılıklarını gösteriyor. Bu haftanın yedi fotoğrafçısı, günlük hayata yeni bir ışık tutma konusunda harika bir iş çıkardı. Sizi kamerayı elinize alıp tanıdık olana yeni bir bakış atmaya teşvik ediyorlar.
Haftanın tüm fotoğraflarının bir özetini galerimizde bulabilirsiniz.
Cumartesi: Saar’da sabah (Resim: Dirijabl)
(baba)
Haberin Sonu