ahmetbeyler
New member
Erken sözleşmenin bir uzantısı olsa bile, tüketicilerle birlikte mobil telefon sözleşmelerinin maksimum süresi 24 aydır. Avrupa Adalet Divanı'nın (Avrupa) bu kararı, Vodafone'un Almanya için bir yenilgiyi ve tüketicilerin korunması için bir zafer olduğunu gösteriyor. Yıllarca bekleyen yasal anlaşmazlık, Federal Adalet Divanı'nda ve yine Düsseldorf Bölge Mahkemesinde yarıştı.
Prosedürün nedeni, Alman tüketicileri 24 aydan fazla bağlama testleridir. Bir durumda, mevcut bir müşteri orijinal 24 aydan önce yeni bir sübvansiyonlu cep telefonu istedi ve 2018'de daha yüksek maliyetlerle “yeni bir sözleşme” konusunda anlaştı. Tüketici ayrıca “ilk sözleşme sözleşmesinin asgari süresinden sonraki ilk gün, 24 aylık yeni bir asgari sözleşme süresi başlıyor” bir cümle imzaladı. Ancak bu, imza anından itibaren 24 aydan fazla anlamına geliyordu.
2018'den bu yana bir saniyede benzer bir durumda, bir Alman tüketici, 26 aylık bir sözleşme dönemi belirleyen orijinal sözleşmenin 24 ayının bitiminden iki ay önce “Uzatma Sözleşmesi Uzatma” başlıklı bir belge imzaladı. Yine daha yüksek yönetim maliyetlerini kabul etti ve yeni bir cep telefonu aldı. Vodafone'a 2018'de Berlin Tüketim Merkezi'nden bir neden getirdi. Google 3 ve Pixel 3 XL'nin piyasaya sürüldüğü yıl oldu.
“Minimum ilk sözleşmenin süresi”
Universal City kılavuzunun geçerli versiyonu, maksimum 24 aylık “asgari ilk sözleşmenin süresine” yol açmıştır. Bu, Alman telekomünikasyonundaki Bundestag'ı aldı. Vodafone, mevcut müşterilerle karşılıklı sözleşme uzantılarının “başlangıçta” terimine girmediğini; Hüküm, sadece birincisi, yani sözleşmeleri takip etmemek için bir tüketici ile sonuçlanan “başlangıçta” sözleşmeyi ifade eder. Belki de Vodafone, sözleşmelerin hazırlanmasına İtalyan bir avukata emanet etmişti.
Vodafone'un argümanı Düsseldorf Bölge Mahkemesi'nde (LG) dinlendi, ancak mahkeme ağ operatörünü başka nedenlerle değerlendirdi. Her iki taraf da aradı ve üstün bölge mahkemesi Vodafone'un yorumunu verdi. Federal Adalet Divanı, daha sonra denenmişti, gerçeklerin eksikliği olmak için davayı birinci mahkemeye iade etti. Son olarak, dava ikinci kez Üstün Bölge Mahkemesinde (OLG) yapıldı, bu da “asgari sözleşmenin ilk dönemi” formülasyonunun iki olası yorumunu gördü: müşteriler ve tedarikçiler arasındaki ilk sözleşmelere veya hatta minimum sözleşme süresi.
OLG, şimdi tüketicilerin rekabeti ve korunması anlamında karar veren COMC'ye ön araştırmaları yönlendirmiştir (AZ. C-612/23). Mahkeme, (Evrensel Hizmet Direktifi) 'de “asgari ilk sözleşmenin süresi” terimi “nin bir tüketici ve elektronik iletişim hizmeti sağlayıcısı arasındaki ilk sözleşmenin sonunu ve aynı taraflar arasında sonraki bir sözleşmenin sonunda, bu takip sözleşmesinin başlangıç sözleşmesi kurulmadan önce imzalanmasa bile, en az 24 aylık sözleşme içeremediğini açıklamaktadır.
İtalyan farklı
Başlangıçta, Avrupa Adalet Divanı kılavuzun çeşitli dilsel versiyonlarını kullanmıştır. Yargıçlar, İspanyol, Alman, Yunan, İngilizce ve Fransızca versiyonunun formülasyonunun “kadınlarda kullanılan” ilk “sıfatın” sözleşmeler “veya” diye açıkladığını keşfetti.[V]Ancak “asgari sözleşmenin sonunda”. “Maksimum 24 aylık zaman sınırı hem ilk sözleşmeye hem de herhangi bir takip sözleşmesine uygulanacaktır -yine de, İtalyan ve Portekiz gibi diğer dilsel versiyonlar sadece ilk sözleşmenin ele alındığını yorumlayabilir. Ancak kuralların ve hedefinin tüketicilerin rekabetin daha kolay” tam eğlencesini “yapması gerektiği açıklamıştı.
Bu arada, Universal City Guine (2002/22/EC Direktifi) 'nin mevcut sürümü artık sözleşme dönemi konusunu ele almıyor, Elektronik İletişim Kuralları (AB) 2018/1972). Tüketicilerle telekomünikasyon sözleşmelerinin “24 ayı aşan asgari sözleşme süresi içermediği” konusunda daha net bir formülasyon vardır. Bunun hariç tutulması Makine İletişimi (M2M).
O zaman bile, Alman telekomünikasyon yasası, ilk sözleşmenin asgari süresi değil, “bir sözleşmenin ilk asgari süresi” nin 43B paragrafıyla konuştu. Bugün paragraf 56 TKG “Bir Sözleşmenin İlk Süresi”. Yasa şu anda Düsseldorf Yüksek Bölge Mahkemesi'ne dayanıyor ve bu da tüm olasılıkla tüketici merkezi tüketici ve Vodafone tüketicisinin koruyucularına karar verecek. Cep telefonlarının 2018'de sübvanse edildiğini umuyoruz.
(DS)
Prosedürün nedeni, Alman tüketicileri 24 aydan fazla bağlama testleridir. Bir durumda, mevcut bir müşteri orijinal 24 aydan önce yeni bir sübvansiyonlu cep telefonu istedi ve 2018'de daha yüksek maliyetlerle “yeni bir sözleşme” konusunda anlaştı. Tüketici ayrıca “ilk sözleşme sözleşmesinin asgari süresinden sonraki ilk gün, 24 aylık yeni bir asgari sözleşme süresi başlıyor” bir cümle imzaladı. Ancak bu, imza anından itibaren 24 aydan fazla anlamına geliyordu.
2018'den bu yana bir saniyede benzer bir durumda, bir Alman tüketici, 26 aylık bir sözleşme dönemi belirleyen orijinal sözleşmenin 24 ayının bitiminden iki ay önce “Uzatma Sözleşmesi Uzatma” başlıklı bir belge imzaladı. Yine daha yüksek yönetim maliyetlerini kabul etti ve yeni bir cep telefonu aldı. Vodafone'a 2018'de Berlin Tüketim Merkezi'nden bir neden getirdi. Google 3 ve Pixel 3 XL'nin piyasaya sürüldüğü yıl oldu.
“Minimum ilk sözleşmenin süresi”
Universal City kılavuzunun geçerli versiyonu, maksimum 24 aylık “asgari ilk sözleşmenin süresine” yol açmıştır. Bu, Alman telekomünikasyonundaki Bundestag'ı aldı. Vodafone, mevcut müşterilerle karşılıklı sözleşme uzantılarının “başlangıçta” terimine girmediğini; Hüküm, sadece birincisi, yani sözleşmeleri takip etmemek için bir tüketici ile sonuçlanan “başlangıçta” sözleşmeyi ifade eder. Belki de Vodafone, sözleşmelerin hazırlanmasına İtalyan bir avukata emanet etmişti.
Vodafone'un argümanı Düsseldorf Bölge Mahkemesi'nde (LG) dinlendi, ancak mahkeme ağ operatörünü başka nedenlerle değerlendirdi. Her iki taraf da aradı ve üstün bölge mahkemesi Vodafone'un yorumunu verdi. Federal Adalet Divanı, daha sonra denenmişti, gerçeklerin eksikliği olmak için davayı birinci mahkemeye iade etti. Son olarak, dava ikinci kez Üstün Bölge Mahkemesinde (OLG) yapıldı, bu da “asgari sözleşmenin ilk dönemi” formülasyonunun iki olası yorumunu gördü: müşteriler ve tedarikçiler arasındaki ilk sözleşmelere veya hatta minimum sözleşme süresi.
OLG, şimdi tüketicilerin rekabeti ve korunması anlamında karar veren COMC'ye ön araştırmaları yönlendirmiştir (AZ. C-612/23). Mahkeme, (Evrensel Hizmet Direktifi) 'de “asgari ilk sözleşmenin süresi” terimi “nin bir tüketici ve elektronik iletişim hizmeti sağlayıcısı arasındaki ilk sözleşmenin sonunu ve aynı taraflar arasında sonraki bir sözleşmenin sonunda, bu takip sözleşmesinin başlangıç sözleşmesi kurulmadan önce imzalanmasa bile, en az 24 aylık sözleşme içeremediğini açıklamaktadır.
İtalyan farklı
Başlangıçta, Avrupa Adalet Divanı kılavuzun çeşitli dilsel versiyonlarını kullanmıştır. Yargıçlar, İspanyol, Alman, Yunan, İngilizce ve Fransızca versiyonunun formülasyonunun “kadınlarda kullanılan” ilk “sıfatın” sözleşmeler “veya” diye açıkladığını keşfetti.[V]Ancak “asgari sözleşmenin sonunda”. “Maksimum 24 aylık zaman sınırı hem ilk sözleşmeye hem de herhangi bir takip sözleşmesine uygulanacaktır -yine de, İtalyan ve Portekiz gibi diğer dilsel versiyonlar sadece ilk sözleşmenin ele alındığını yorumlayabilir. Ancak kuralların ve hedefinin tüketicilerin rekabetin daha kolay” tam eğlencesini “yapması gerektiği açıklamıştı.
Bu arada, Universal City Guine (2002/22/EC Direktifi) 'nin mevcut sürümü artık sözleşme dönemi konusunu ele almıyor, Elektronik İletişim Kuralları (AB) 2018/1972). Tüketicilerle telekomünikasyon sözleşmelerinin “24 ayı aşan asgari sözleşme süresi içermediği” konusunda daha net bir formülasyon vardır. Bunun hariç tutulması Makine İletişimi (M2M).
O zaman bile, Alman telekomünikasyon yasası, ilk sözleşmenin asgari süresi değil, “bir sözleşmenin ilk asgari süresi” nin 43B paragrafıyla konuştu. Bugün paragraf 56 TKG “Bir Sözleşmenin İlk Süresi”. Yasa şu anda Düsseldorf Yüksek Bölge Mahkemesi'ne dayanıyor ve bu da tüm olasılıkla tüketici merkezi tüketici ve Vodafone tüketicisinin koruyucularına karar verecek. Cep telefonlarının 2018'de sübvanse edildiğini umuyoruz.
(DS)